Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sims 2 - sparade spel ändras vid skifte sommar/vintertid


DePhaz

Rekommendera Poster

Hej.

 

OK, nu är det offeciellt - jag spelar The sims 2. Jag känner mig vuxen nog att erkänna detta.

 

Mitt problem gäller de förändringar som tycks ske vid de tillfällen då klockan ska ändras inför sommar och vinter (även kallat "normal") tid. Sparade spel tycks påverkas av denna tidsjustering vilket de inte borde göra.

 

Tidigare har detta inte inneburit några direkta problem annat än att mina simma (figurerna i spelet) har blivit några dagar äldre. Nu i söndags, den 27/10 var det dags igen men just den här gången ville tydligen min dator jäklas med mig mer än vanligt. Simmarnas ålder tycktes oförändrad men däremot förlorade de ett par steg på sina respektive karriärer (enkelt uttryckt: fick ett sämre jobb än de egentligen hade) och de förlorade också en del färdighetspoäng. I ett fall förlorade också en sim sin vän som hon ville bli BFE med. När jag spardade var de bästa vänner men när jag startade spelet dagen därpå var de inte ens vänner. Många familjer var påverkade, inte bara de sist spelade.

 

Jag lade upp dessa fakta på sidan Modthesims.info och fick veta att något måste vara galet och att jag borde felsöka detta men jag vet inte hur. Jag skulle kunna återställa till en tidigare säkerhetskopia men  mina filer säkerhetskopierades på lördagen den 26:e och sedan spelade jag i flera timmar. En ny säkerhetskopia gjordes på söndagen den 27:e innan jag började spela på nytt. Hur jag än gör förlorar jag sparade spel vilket jag tycker är synd. Och den stora frågan är Varför mina sparade spel ändras vid varje justering av sommar/vintertid.

 

Kan tillägga att spelet och även datorn var avstängda vid tidsjusteringen som sker klockan 3 på natten. Tacksam för hjälp med detta stora problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...