Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

(C:) Förlorar konstant minne.


essex

Rekommendera Poster

Hej!

Så jag sitter på en 1 TB intern SATA hårddisk med Windows 7som varit fungerande i snart 2-3 år.
På senaste tiden (4-5 månader tillbaka) så har hårddisken sakta men säkert bara tappat mer och mer minne.
Ett exempel från igår ikväll bara:
Kl 19:41 - 8,7 GB tillgängligt.
Kl 19:57 - 8,46 GB tillgängligt.
Kl 20:15 - 8,45 GB tillgängligt.

Under denna tid har inga program installerats eller raderats. Samt inge filer eller dylikt heller.
Och såhär pågår det, någonting tar upp minnet. Jag raderar program och filer för att hålla det på en stadig 10-15 GB för att det skall gå att använda datorn.

Lite nödvändig fakta:
- Windows 7 Ultimate 64-bit används.
- Systemåterställning och dess återställningspunkter är helt avstängda / deaktiverade.
- Hypernationsläge är deaktiverat.
- Varken TreeSize eller SpaceSniffer kunde hitta dessa GB, de tog inte ens med dem i beräkningen.

- Har även provat att wipa fritt minne samt rensa onödiga filer med Privacy Eraser Pro utan effekt.
- Jag har provat med diskrensning och all basic stuff utan framgång.
- Låst växlingsfilens utrymme.
- Flyttat ALLA program/spel som bör ta mer än 5 GB styck till en annan partiton av disken.

Så i princip saknar jag runt 100 GB på (C:) vilket är en hel del, särskilt när den hela tiden käkar upp mer och mer minne.

Nu hoppas jag att det finns någon som kan ge mig en lösning på detta, annars blir det att vidta den sista utvägen att omformatera hela (C:) och se om det kan lösa problemet.

Tack i förhand för hjälp, fråga om det är något jag missat att tillägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Nu hoppas jag att det finns någon som kan ge mig en lösning på detta

Köp en ny hårddisk på 2TB, flytta över allt du har på den gamla till den nya.

Sedan kan du formatera den gamla.

Du / Windows har utnyttjat den gamla till mer än 99% och du har kanske inte funderat på att det är dags för ny större hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en ny hårddisk på 2TB, flytta över allt du har på den gamla till den nya.

Sedan kan du formatera den gamla.

Du / Windows har utnyttjat den gamla till mer än 99% och du har kanske inte funderat på att det är dags för ny större hårddisk?

Jag har mer hårddiskar, bara det att jag är intresserad av vad det är för fel, samt om det går att undvika att omformatera då jag har mycket loggar och diverse andra programfiler jag helst sparar.

 

Men får jag ingen vettig lösning så blir det en omformatering ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...