Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar dator, 15 tum för streaming av film och play


Garrincha

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag undrar om någon eller några vänliga själar kan hjälpa mig. Jag vill köpa en bärbar 15-tums dator där de egentliga kraven egentligen bara är att det ska gå smärtfritt att streama film och kolla på play via svt-play och viasat-play och liknande. Den ska kunna klara av att samtidigt utan problem ha igång nätläsare, spotify, några pokerklienter och i värsta fall även en film i bakgrunden. Utöver detta ska den bara användas som pluggdator. Ingen spelande eller någon annat alls egentligen utöver ovanstående, förutom de mest självklara funktionerna.

 

Den får dock gärna vara så lätt och tunn som möjligt så att den är smidig att bära med sig.

 

Kombinationerna kanske gör att det blir dyrt, speciellt om den ska bli tunn och lätt vikt. Men om man i så fall bortser från det och köper en lite tyngre, finns det några tips?

 

En annan fråga är vilka egenskaper på datorn är det som avgör ifall den klarar av att spela upp play i hd-kvalitet och dessutom utan att det laggar? Vad ska man titta efter?

 

Tack den eller de vänliga själar som har lust att hjälpa mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum.

 

Jag kan inte säga att jag har speciellt bra erfarenhet av nya bärbara, men det kommer säkert in andra som kan hjälpa till.

 

Under tiden så hänvisar jag till några trådar som är nyligen gjorda med bra råd om olika typer av bärbara.

Kanske du kan börja med att titta in i dessa och kommentera ifall det är något som du tycker inte känns helt efter dina önskemål, eller att kanske det är just det?

 

Hjälp mig välja en bärbar dator!

 

Vilek bärbar dator passar mig?

 

BILLIG SPELDATOR HJÄLP NU

 

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har kollat in på dem. Och ja det hjälpte en del. Lär kanske kör på nåt av de tipsen som fanns där. Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...