Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Belkin USB Print and Storage Center ej helt kompatibelt med Windows 8.1


RuneM

Rekommendera Poster

Antar det är flera än jag som fått följande problem:

Jag köpte för ett par månader sedan en Belkin N600 trådlös router på NetOnNet och har varit väldigt nöjd (bortsett från att Kjell&Com nu säljer den för halva priset mot vad jag gav :( ) 

Routern har en USB port för skrivare/hårddisk som jag har pluggat in en USB hårddisk i.

(Jag vill inte ha skrivaren i vardagsrummet där routern är) 

Med routern medföljde ett program ”Belkin USB Print and Storage Center” som lade sig nere vid klockan och därifrån kunde man kontrollera porten 

Men…. När jag uppdaderade till Win 8.1 fungerade inte det programmet längre, vid uppstart fick jag felmeddelandet ”Belkin USB Print and Storage Center: Ett systemfel uppstod”

Samma sak om jag försökte komma åt programmet från ikonen vid klockan.

Jag installerade om programmet utan resultat.

Jag mailade Belkin men har inte fått svar.

Googlande ledde mig till följande: , tydligen har andra samma problem 

Jag såg även att jag som har en hårddisk inpluggad överhuvudtaget inte behöver ”Belkin USB Print and Storage Center”, man kan komma åt disken direkt under \\Router\ och jag har nu mappat in disken den vägen och avinstallerat programmet och sparar litet resurser samtidigt.

Men det skulle ha varit värre om jag haft skrivaren inpluggad!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att routern är den här och i övrigt kan jag rekommendera den som lågprisalternativ, speciellt för 300 kronor är den ett fynd men observera att den börjar ta slut, i förrgår hade alla affärer jag tittade på den i lager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har nu fått svar på min fråga till Belkin, svaret finns längst ned.

Som synes medger Belkin att:

The Belkin USB Port and Storage Manager is not yet compatible with Windows 8.1. 

 

Och länken de ger är bara att ladda ned programmet för allt utom W8.1....
Observera att   ”Belkin USB Print and Storage Center”  så vitt jag vet är det som styr alla Belkin Routrar med USB port vilket innebar att det alltid blir problem om man försöker koppla en  skrivare till en Belkin router via USB i Windows 8.1.
Det finns några lösningar här men i dagsläget har jag inte testat dem.
Skulle jag vetat detta hade jag inte köpt en Belkin Router men nu har jag haft den ett tag och orkar inte lämna tillbaka den. Det är hur som helst inget stort och olösligt problem.

Svaret från Belkin:

Dear Valued Customer,

 
Greetings from Belkin® Technical Support!
 
This is regarding your concern that you recently raised with Belkin Technical Support. Please accept our apologies for the delayed response.
 
Based on our understanding of your concern, you are still able to access your USB drive using the Belkin USB Port and Storage Manager application on all your computers except for the Windows 8.1 computer.
 
The Belkin USB Port and Storage Manager is not yet compatible with Windows 8.1. 
 
As of now, the supported Windows OS are the following:
 
Windows 8 32 bit; Windows 8 64 bit; Windows 7 32 bit; Windows 7 64 bit; Windows Vista 32 bit; Windows Vista 64 bit; Windows XP 32 bit; Windows XP 64 bit
 
For Mac OS:
 
Mac OS X 10.8; Mac OS 10.6; Mac OS 10.7
 
Here's the link for the USB Control Software for USB-Enabled Belkin Routers:
 
Should you run into any problems, please feel free to contact us anytime. I will be glad to assist you further.
 
Belkin Chat Support link: http://www.belkin.com/us/contact-support
 
To reach our Phone Technical Support department, you may call 1 800 2235546 or 800-Belkin and an agent will happily assist you over the phone.
 
Thank you for choosing Belkin and have a great day!
 
Sincerely,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

skaffa istället en trådlös skrivare och anslut den direkt  till datorn via USB! Varför gå vägen via en Router? Ju fler vägar till målet ju större problem!

Kolla med Kjell o Co, de har troligen en trådlös sändare att sätta på skrivarens USB-uttag och motsvarande mottagare på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skaffa istället en trådlös skrivare och anslut den direkt  till datorn via USB! Varför gå vägen via en Router? Ju fler vägar till målet ju större problem!

Kolla med Kjell o Co, de har troligen en trådlös sändare att sätta på skrivarens USB-uttag och motsvarande mottagare på datorn.

Det är en fördel att ha skrivaren ansluten till routern för då fungerar det oavsett vilken av familjens 5 datorer (för att ta ett exempel) som vill skriva ut.

 

Varför skaffa en trådlös skrivare och ansluta den med USB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...