Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud i tv:n


Trollet85

Rekommendera Poster

Hej!

Jag vet inte om det här är rätt ställe som tråden ska ligga men om det är fel tråd så får någon admin flytta tråden dit den ska. 

 

Jag skulle se på en film på datorn som är kopplad till tv:n och när jag satte igång filmen så kom det inget ljud ur tv:n utan bara ur dator högtalarna. Min dator kör Windows 7 Home Premium. Jag har haft det här problemet tidigare men nu minns jag inte hur man gjorde. Kan någon villig själ vilja hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på högtalarikonen längst ner till höger. Välj uppspelningsenheter och sätt TV:n som standardenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är TV:n så hoppas ny att den stödjer ljudöverföring via HDMI? Om ja, kolla inställningar på TV, att den skickar både ljud och bild via HDMI. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är TV:n så hoppas ny att den stödjer ljudöverföring via HDMI? Om ja, kolla inställningar på TV, att den skickar både ljud och bild via HDMI.

Grejen är den att jag har haft den i minst ett år och det har funkat tidigare att den har använt tv:ns högtalare som primära när jag har haft den inkopplad och jag använder HDMI om jag inte sa det tidigare.

 

Men jag har en idé jag ska testa.

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att jag har haft den i minst ett år och det har funkat tidigare att den har använt tv:ns högtalare som primära när jag har haft den inkopplad och jag använder HDMI om jag inte sa det tidigare.

 

Men jag har en idé jag ska testa.

 

// Trollet85

Samma HDMI-kontakt på teven fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma HDMI-kontakt på teven fortfarande?

 

Ja, jag använder alltid samma kontakt på datorn som på tv:n

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på högtalarikonen längst ner till höger. Välj uppspelningsenheter och sätt TV:n som standardenhet.

 

Grejen är den att TV:n inte syns på den listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att TV:n inte syns på den listan.

Högerklicka i rutan och bocka i bägge alternativen som kommer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka i rutan och bocka i bägge alternativen som kommer upp.

post-57552-0-45115400-1383051876.png

 

 När du högerklickat och aktiverat visning av inaktiverade och frånkopplade enheter:

 

Har du då inte HDMI ljud i panelen .Den skall vara aktiv och vald som standardenhet.

 

 I mitt exempel  är den just  nu inte inkopplad

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifuppspelning ljud.PNG

 

 När du högerklickat och aktiverat visning av inaktiverade och frånkopplade enheter:

 

Har du då inte HDMI ljud i panelen .Den skall vara aktiv och vald som standardenhet.

 

 I mitt exempel  är den just  nu inte inkopplad

 

LARSAS

Man tackar! Jag har nu hittat problemet!

 

Tack för allas hjälp!

 

Om jag har problem så kommer jag lägga upp dom på detta forum och ett speciellt tack till LARSAS som gjorde en fin bild som jag kunde följa!

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...