Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte installara Nero MediaHome 4


Tarzan

Rekommendera Poster

När jag köpte en LG BlueRay fick jag med Nero MediaHome 4. Men det går inte att installera programmet på pc:n. När jag satt i skivan så ska det normalt komma upp en dialogruta där man antingen kan välja att starta installationen eller öppna för att se filerna. Det enda alternativet jag får är att öppna för att se filerna. Jag har försökt köra igång installationen genom att klicka på olika filer, men inget har hjälpt. Jag blir galen. Kan ni hjälpa mig med detta.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du angav inte vad du har för OS. Själv kör jag W.7. Men jag tror det finns samma funktioner i W.8.

 

Vad händer om du öppnar "Denna Dator" eller "Dator" och klickar på DVD-enhetens Ikon?

Jag har själv programskivor som vägrar starta automatiskt och då brukar jag klicka på DVD-enhetens Ikon och då börjar skivan lägga in programmet.

Egentligen skall du gå in på Kontrollpanelen välj där

"Maskinvara och Ljud" Klicka på Spela upp automatiskt. Här kan du aktivera de aktiviteterna du vill ska göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte en LG BlueRay fick jag med Nero MediaHome 4. Men det går inte att installera programmet på pc:n. När jag satt i skivan så ska det normalt komma upp en dialogruta där man antingen kan välja att starta installationen eller öppna för att se filerna. Det enda alternativet jag får är att öppna för att se filerna. Jag har försökt köra igång installationen genom att klicka på olika filer, men inget har hjälpt. Jag blir galen. Kan ni hjälpa mig med detta.  

http://www.nero.com/eng/lg-nmh4-essentials.html

 

 

Efter extrahering finns   .exe fil att starta installationen från.Kanske fungerar bättre än skivan

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du angav inte vad du har för OS. Själv kör jag W.7. Men jag tror det finns samma funktioner i W.8.

 

Vad händer om du öppnar "Denna Dator" eller "Dator" och klickar på DVD-enhetens Ikon?

Jag har själv programskivor som vägrar starta automatiskt och då brukar jag klicka på DVD-enhetens Ikon och då börjar skivan lägga in programmet.

Egentligen skall du gå in på Kontrollpanelen välj där

"Maskinvara och Ljud" Klicka på Spela upp automatiskt. Här kan du aktivera de aktiviteterna du vill ska göras.

Jag har W 7. Har provat med att klick direkt på flera filer på skivan. Ska prova det anda förslaget du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.nero.com/eng/lg-nmh4-essentials.html

 

 

Efter extrahering finns   .exe fil att starta installationen från.Kanske fungerar bättre än skivan

 

LARSAS

Jag har provat det. Oavsett om jag försöker installera från skivan eller på detta sätt som du föreslår så får jag ett felmeddelande: Fil saknas (en massa sökväg) setup.xml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du angav inte vad du har för OS. Själv kör jag W.7. Men jag tror det finns samma funktioner i W.8.

 

Vad händer om du öppnar "Denna Dator" eller "Dator" och klickar på DVD-enhetens Ikon?

Jag har själv programskivor som vägrar starta automatiskt och då brukar jag klicka på DVD-enhetens Ikon och då börjar skivan lägga in programmet.

Egentligen skall du gå in på Kontrollpanelen välj där

"Maskinvara och Ljud" Klicka på Spela upp automatiskt. Här kan du aktivera de aktiviteterna du vill ska göras.

Jag har (Fråga mig varje gång) det borde väl fungera med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat det. Oavsett om jag försöker installera från skivan eller på detta sätt som du föreslår så får jag ett felmeddelande: Fil saknas (en massa sökväg) setup.xml

    Jag provade att installera på en dator utan någon LG brännare men får då inte hela utan endast ett program för delning av mediafiler  över nätverk .Jag antar att du skall ha ett brännarprogram .

 

Bland filerna finns ju filer med koppling till olika LGLäsare/Brännare  .Jag misstänker att det är där problemet uppstår ,kanske saknas din produkt eller strul med parning av produkt. I så fall borde installationen fungera från .exe filen med spelaren urkopplad.

 

Vad säger LGsupport eller butiken .Man kan ju som ett alternativ reklamera .

 

Modellnumret på prylen vore vettigt för att googla problemet.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...