Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CPU-tempen ökar med viss Internet-sida


Avicii

Rekommendera Poster

Är det någon fler som har noterat att med DN.se öppen i en flik, så ökar CPU-tempen med 8-10°?

Det har inte varit så tidigare. Har upptäckt det de senaste dagarna.

Har 15-20 flikar i 2 Internet Explorer fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, oförändrat temperatur och CPU-användning (förutom under den lilla stund det tar att ladda sidan men det är ju för kort för att höja temperaturen). Jag har Firefox med flash- och annonsblockering.

 

Ökar CPU-användningen för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ökar CPU-användningen för dig?

CPU-användningen går upp till 40-50 bara några sekunder efter att jag öppnat DN. Sedan ligger den kvar så länge jag har DN-fliken öppen. När jag stänger DN så går CPU-användningen ner till noll på några sekunder.

Samma sak med tempen, den går upp 8-10° inom några sekunder och ligger kvar sedan på den höga nivån. När jag stänger DN så går tempen ner till 24-26° på några sekunder.

Utan DN så ligger CPU-tempen på 24-26°, men med DN öppen så ligger den på 34-36°.

Det enda tillägg/spårningsskydd jag har är adblockplus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slog på aktivering av skript och annat aktivt innehåll från några domäner i taget och när man tillåter measure.richmetrics.com och sb.scorecardresearch.com går CPU-användningen upp, inte till så mycket som i ditt fall men Firefox börjar ta 10-20% i stället för 1-2% så där ligger nog en del av förklaringen i alla fall. Sedan vad de domänerna gör för något på DN-sidan vet jag däremot inte.

 

Har du kontaktat DN?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontaktat DN?

Nej.

Jag har gått över till SvD istället och då är tempen normal med samma inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har du kontaktat DN?

För en dryg vecka sedan mailade jag DN, men har ännu inte fått något svar.

Har testat med DN då och då, men CPU-tempen rusar genast.

 

I förrgår installerade jag Internet Explorer 11 och testade sedan med att öpnna DN i en flik. Tempen ligger då på normal nivå, dvs 24-26°.

 

Antingen har DN gjort något åt sin sida, eller så hanterar IE 11 DNs sida annorlunda. Jag har inte gjort några andra inställningar, andra tillägg jämfört med innan IE 11.

 

Dessvärre är eForum och andra IP.Board forum inte kompatibla med IE 11.

Det går inte att citera text från ett svar, ej klistra in text, ej infoga länk, ef fetmarkera osv.

Är tvungen att skriva detta från en Windows 7 x64 och IE 10 dator.

 

Dags för IP.Board att hänga med i utvecklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att du nu i alla fall kan kolla på DN :)

 

Dessvärre är eForum och andra IP.Board forum inte kompatibla med IE 11

En del av det problemet är att det inte är i IP Boards egenutvecklade program utan i editorn som de har köpt från någon annan.

http://community.invisionpower.com/resources/bugs.html/_/ip-board/internet-explorer-11-copy-paste-issue-r42941

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...