Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Safe Mode läge - hur komma ur detta


clove

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja ha hjälp med följande från någon vänlig själ:

När jag startar min dator hamnar jag varje gång i ett SAFE MODE läge

 

Högst upp står det

Microsoft® Window® (Build7601 Service pack 1)

samt i alla fyra hörnen av skärmen Safe Mode.

 

För övrigt verkar allt fungera, som det ska.

Men jag är rädd att jag varit inne och "klåfingrat" i BIOS, vilket en idiot som jag inte ska försöka med - suck!

Vet någon klok och förståndig hur jag kommer ur detta läge?

 

HJÄÄÄÄÄÄLP!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker du att beror på ändringar du har gjort bios, så gå in i bios och markera Load defaults settings eller vad det kan heta i din bios version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, du "Flitige". Ska försöka med det - har iaf. sett något ditåt i min BIOS-version.

Då så kanske det kan fixas så enkelt - men med fjorton nya "konstigheter" som resultat, antar jag....:): - suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck!

Jag gick in i BIOS via F12 - valde F9 för default setting - valde (Y)es för "load default setting och sparde med F10

Startade om och maskinen rasslar upp "hela raddan" av allt det där man inte hinner läsa - (skit samma! - jag skulle iaf inte begripa nåt) -  något om configurera i safe mode - tror jag. Sedan kommer en svart skärm med någon text om just safe mode, innan den blå skärmen och loggan dyker upp för inloggning.

Och sen var jag tillbaks vid det gamla - suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta i Systemkonfiguration, som finns i Administrationsverktyg, och fliken Systemstart. Är Felsäker start ibockat under Startalternativ? I så fall bocka ur och troligen får du starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. vertpre och Sicurezza, för Er assistans på detta utomordentliga

forum!

Nu rullar det som det ska! Hatten av för er båda!

Bara så märkligt att det aldrig går att hitta hjälp i Windows eller Microsofts hjälpprogram.

Tack än en gång - men risken är ju stor stor att jag återkommer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...