Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill ha tillbaka mitt konto


Lolan2

Rekommendera Poster

Jag kan inte logga in på min dator med mitt namn som jag normalt har. Lade in ett annat namn på "gästkontot" och nu har det lyckats ta över mitt ordinarie konto. Dessutom krävs det ett lösenord som jag inte har. Gästkontot är tomt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller det för Windows-version?

Kan du överhuvudtaget logga in på något Windows-konto eller är du stoppad från det pga av lösenordet du inte har?

Vad menar du med att Gästkontot är "tomt"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller det för Windows-version?

Kan du överhuvudtaget logga in på något Windows-konto eller är du stoppad från det pga av lösenordet du inte har?

Vad menar du med att Gästkontot är "tomt"?

Jag har WINDOWS 7. Det finns en inloggningsmöjlighet till som kallas Gäst, Där kan jag komma in utan lösenord men det är ju tomt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan skriva över ett lösenord med ett känt eller ett tomt lösenord, t ex med programmet: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Jag försökte att göra som du sa men sidan var på engelska som inte gick att översätta trots Chrome. Jag kopierade och la in det i Google Translate men tyvärr klarar jag inte av det.

Hur gör jag för att fabriksåterställa datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns några andra sätt att "blanka" lösenord i Windows.

Här en länk till en video som beskriver den metod jag använder.

Också den på engelska.

Kolla om du ändå hänger med, från ca 0:40 in i filmen.

 

Verkar detta begripligt kan vi gå vidare med hur du skaffar det som behövs och hur du startar upp datorn för att utföra detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en installationsskiva för Windows (eller kan låna en av någon bekant) kan du följa denna beskrivning på svenska: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.455409/sa-hackar-du-losenordet-till-ditt-windows

 

Se även detta inlägg från Vedex: //eforum.idg.se/topic/339136-%C3%A5terst%C3%A4lla-l%C3%B6senord-i-windows-7/?do=findComment&comment=1594994

Fast i punkt 1 ska det nog snarare vara "tryck upprepade gånger på F8".

 

Det ser ut som att det är du som har samma problem i den tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns några andra sätt att "blanka" lösenord i Windows.

Här en länk till en video som beskriver den metod jag använder.

Också den på engelska.

Kolla om du ändå hänger med, från ca 0:40 in i filmen.

 

Verkar detta begripligt kan vi gå vidare med hur du skaffar det som behövs och hur du startar upp datorn för att utföra detta.

Efter många timmars letande efter hur jag skulle få fram  bilden som visades på YouTube så gick  jag in på hjälpavsnittet på min Laptop och skrev "lösenord". Där hittade jag lösningen. Längst ner till höger på sidan med användarkonton hittade jag "byta lösenord". Sedan gjorde jag samma  på den fasta datorn. Prövade med olika tänkbara lösenord och HURRA, så var det öppet!

Tack för att ni finns här! Jag kommer nog snart tillbaka igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Efter många timmars letande efter hur jag skulle få fram  bilden som visades på YouTube 

Tanken var att du bara skulle kolla på filmen och sedan berätta om du trodde att du skulle kunna göra detta.

Hur man sedan skulle gå tillväga skulle vi ta senare..

Men det var ju bra att det löste sig ändå  :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...