Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finns det intern usb 9pin förgrening?


m3johan

Rekommendera Poster

Jo nu gör den det. :)

 

Ok, på det kortet finns en USB 2.0 header, där man kan koppla in två USB portar från t.ex. frontpanelen. Plus en massa andra anslutningar.  :) 

Är det det du vill ha, fler USB portar i fronten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är en Intern header som har stöd för 2 USB anslutningar i frontpanelen. Samma med den hos Dustin.

De andra har bara vanliga USB typ A kontakter, fast en sitter på insidan. Vad man nu ska ha den till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja saken är den att jag har min dator lite halvt otillgängligt så jag har skaffat en extern power-knapp. Den har två usb-portar som jag tänkte att jag kunde använda. Men då blir jag tvungen att koppla bort de som redan sitter i fronten och det vill jag inte. Därför undrade jag om det gick att parallellköra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja saken är den att jag har min dator lite halvt otillgängligt så jag har skaffat en extern power-knapp. Den har två usb-portar som jag tänkte att jag kunde använda. Men då blir jag tvungen att koppla bort de som redan sitter i fronten och det vill jag inte. Därför undrade jag om det gick att parallellköra.

 

Vad har du för moderkort?

Har du en USB 3.0 kontakt på moderkortet, borde en sådan här fungera.

http://www.inet.se/produkt/1902073/msi-usb-3-0-till-usb-2-0-adapter

Annars kan man kombinera den med ett sådant här kort.

http://www.inet.se/produkt/6901510/internal-dual-port-pcie-usb-3-0-low-profile

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en liten avvikelse men Kjell&Com hade tills helt nyligen en frontmonterad USB 2 hub med 4 kontakter (skulle monteras i  3,5” fack)  för 40 kronor.

Hubben hade en moderkortsanslutning som svarade mot en halv standard 5+4 kontakt (det fanns bara anslutning för 4 stift) och en standard strömförsörjning.

Köpte en sådan tidigare och  hade liggande som ”bra att ha”

När jag sedan byggde ny PC plockade jag fram den, hittade bland annat ”bra att ha” en adapter för att montera i 5” (tidigare använd för en kortläsare) fack samt en förgrening för ström.

 

Vet att jag tog en viss risk när jag anslöt den till moderkortet men det funkade och jag har nu 4 extra USB 2.0 fram  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...