Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Worddokument flyttat från annan dator går ej att spara


Rolf Tymark

Rekommendera Poster

Jag har ett stort problem som jag behöver snabb hjälp med, eftersom jag sitter 10,000 km hemifrån, och det absout inte finns någon datorexpertis att tillgå här.

 

Jag har tre datorer, alla med Windows 7 Ultima och Word Pro Plus 2010.

 

Dator A står i Sverige och på den har jag gjort långa dokument fyllda med länkar.

Dessa dokument har jag utan besvär flyttat till min bärbara dator B, som jag har här i 'djungeln'.

 

Jag har lejt en lokal kraft med dator C, vars uppgift är att hämta hem artiklar från länkarna,

kopiera in dem i ett dokument och överlämna dokumentet till mig.

 

Nu har det hänt att dator C pllötsligt har vägrat att spara destinationsdokumentet, efter många timmars arbete med den. Jag minns inte den exakta formuleringen, men den gick ut på att dator C inte hade 'behörighet' att spara filen.

 

Jag gjorde då experimentet att skapa ett tomt dokument i dator C och kopiera över innehållet i det krånglande dokumentet dit och det verkar ha lyckats, tills vidare. Jag inbilar mig att ett dokument som har skapats i en dator måste ah 'behörighet' Kan jag ita på denna lösning? Mycket arbete är nerplöjt i filerna och det skulle vara katastrofalt om de plötslligt strejkar.

 

Går det överhuvud taget att koppla bort dessa 'skydd' och behörigheter, som mest ställer till besvär?

 

Hjälper det om jag ger dator B och C samma arbetsgrupp?

 

  

Mycket tacksam för eventuell hjälp.

 

Rolf Tymark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har lejt en lokal kraft med dator C, vars uppgift är att hämta hem artiklar från länkarna,

kopiera in dem i ett dokument och överlämna dokumentet till mig.

Hur har dokumentet hamnat i den datorn? Som bilaga via e-post?

(Om jag nu fattat rätt att det är ett och samma dokument, som innehåller länkar och som ska fyllas på med text hämtat från dessa länkar?)

Om så är fallet så brukar man ju inte kunna spara om dokumentet i den av e-postprogrammet temporärt skapade mappen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har dokumentet hamnat i den datorn? Som bilaga via e-pos t?

Nej, båda dokument har kopierats över ditt dator C med USB-pinne. En komplikation var att destinationsdokumentet (där alltså de artiklar som hämtades från dokumentet med länkar sparades) hade makron. Jag tillät makron på vanligt sätt, men det accepterades inte. En tredje komplikation är att det förut satt en 'reklamWord' i datorn, som jag bytte ut till Ultima (med Revo Uninstaller, 'Advanced mode'). Men sedan jag skapade tomma dokument i C och kopierade över innehållet dit, verkar det funka.

 

(Musen hoppar omkring, så det nästan är omöjligt att skriva. Det är tredje bärbara datorn som drabbas av det. Aldrig mer en bärbar dator för mig.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Musen hoppar omkring, så det nästan är omöjligt att skriva. Det är tredje bärbara datorn som drabbas av det. Aldrig mer en bärbar dator för mig.)

Kommer du åt styrplattan när du skriver?

Se om det går att ändra känsligheten för styrplattan i Kontrollpanelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar bero på det som Cecilia nämner men det finns bot för detta i form ett program som heter Touchpad Blocker. Det finns fler program som löser detta problem men det är detta som jag har provat själv. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...