Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft update fungerar inte.


Thomas1

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Microsoft update går att starta. Men programmet hittar inga uppdateringar. Slutar aldrig att söka. Inga felkoder kommer. Har testat Mr Fixit  och får meddelandet enligt bild. post-340-0-65384400-1382181927_thumb.jpg

 

Jag har installerat om brorsans gamla Delldator. Jag har använt recoveryskivan vid ominstallationen. Drivrutiner till moderkort, grafik och nätverk är installerade. Har struntat i övriga drivrutiner eftersom uppdateringarna inte funkar.

 

Manuellt installerat=

SP3 (även testat att ominstallera sp3)

Senaste IE till xp. (även testat att ominstallera IE8)

Java

Microsoft Security Essentials. (som för övrigt inte heller går att uppdatera)

Jag har Googlat på Fel 0x80070057(2013-10-19-T-12_52_42) i Windows Update utan att bli klokare.

 

Någon som har ett tips på hur jag får igång Microsoft Update. (Windows Update) Kanske bäst att tillägga att problemen med uppdateringarna uppstod efter ominstallationen av datorn.

 

Mvh

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Thomas!

 

Det var ett tag sen.

 

Det är nog på 0x80070057 du ska googla för resten är datum och klockslag.

 

Var det problem med datorn innan ominstallationen så att man kan misstänka dålig hårddisk eller trasiga minnen?

Går klockan rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

 

Jo, det var nog ett tag sedan jag var aktiv här på eForum. Kul att se att du fortfarande är aktiv. Måste säga att uppdateringen av eforum är ett lyft. Ser mycket trevligare ut nu.

 

Att googla på 0x80070057 ger inte särskilt mycket. Verkar vara en allmän felkod som genereras när man har korrupta systemfiler i datorn.

"0X80070057 Windows Update Xp Error Codes are caused in one way or another by misconfigured system files in your windows operating system."

 

Klockan går rätt, men det är nog dags att byta batteriet på moderkortet för det har visats en varning om detta när jag installerade om datorn.

Brorsan har skaffat en ny dator. När vi hade tömt denna dator på det som skulle sparas, så lovade jag att installera om den. Datorn är gammal och helt original förutom en utbytt DVD-spelare. Jag har inte upptäckt några problem med hårdvaran, men som sagt var datorn är gammal.

Det är en XPS 400/Dimension 9150 Service Tag-nummer: XXXXXXX med winxp home edition 32 bit förinstallerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara uppdateringen för Genuine Advantage som strular. Ladda ner den uppdateringen manuellt och installera, testa på nytt efter det och se om det kommer igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle kunna se vad systemfilsgranskaren sfc /scannow har att säga: http://support.microsoft.com/kb/310747 med dess länk till beskrivningen

 

Tack för tipset om sfc /scannow. Jag testade detta och blev ombedd att mata in windowsskivan. Eftersom jag redan har lämnat tillbaka skivan till brorsan, så var jag tvungen att avbryta.

 

Det kan vara uppdateringen för Genuine Advantage som strular. Ladda ner den uppdateringen manuellt och installera, testa på nytt efter det och se om det kommer igång

 

Jag hämtade filen här: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=20888 Tyvärr så fryser installationen efter ett tag så jag har inte lyckats att testa detta.

 

Tack för hjälpen Cecilia och Peddler. Jag har beslutat att hämta recoveryskivan och göra om allt från början. Med lite tur så löser det alla problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller tummarna :thumbsup:

 

Det var nog bara det som behövdes. Att du höll tummarna. Nu väller det in uppdateringar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...