Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Updaterad till döds (Samsung lap)


MissyC

Rekommendera Poster

Samsung NP300E7A-A04SE är vad jag talar om

64-bit Win7 HomePremium

Intel Pentium Dual Core B960 2,2 GHz
4 GB     SO-DIMM DDR3 1333 MHz


Han varit en trist historia sedan han var ny för ca 1,5 år sedan... en trevlig bruksmaskin till ett rimligt pris var tanken...värsta skit lappen om jag ska vara riktigt ärlig. Jag vet nu att Win7 64-bit HomePremium inte är att rekommendera...inte till någon...

Jag hade honom...trots att jag borde slängt honom i väggen för länge sedan...inlämnad hos en lokal nisse för att byta kontakten till strömförsörjningen som gått sönder för andra gången (bara skit!). Ja,lite lat...men fäst vid det STÖRDA som jag är kostade jag på honom detta nu på ålderns höst.

Jag är ovillig att lämna ifrån mig mina HDs så jag satte dit en fräsch och formaterad och sa åt Nissen att dra på en (original CD! Lagligt OP till och med!) simpel grundinstallation när han ändå var i farten.

Fick hem den och satte den att dra i sig de otaliga winupdates den vill ha i det läget.
Sedan jag installerade Comodo Dragon...inget annat...och besökte dels Intel, dels Samsung för en lat lösning på driverproblemen. Samsungs updateapp, den ska man väl kunna lita på tänkte jag och bestämde mig för den *suck*

Lappen var speedigare och muntrare än någonsin så jag hade gott hopp om att trots allt ge honom en trevlig ålderdom som lättsam säng & TV lap...av någon anledning är jag faktiskt lite förtjust i honom...medkänsla med det skrotiga och defekta :)
(ja, jag har andra puters  i mitt liv också *lol*)
 

Samsung-NP535U3C-A04SE.jpg

Samsung updaten säger sig tillslut vara klar och I behov av boot, ok sade jag och  gjorde allt enligt reglerna och som jag blev ombedd. Gudarna ska veta att det inte hör till vanligheterna.

Och så fick han helt plötsligt en hjärnblödning...jag tycker det ser rätt illa ut :(

Booten hakar upp sig och ställer sig och stampar med stilla blinkande skärm vad än jag försökt. Samsung gjorde även en BIOS uppdatering bör väl nämnas

Booten hakar upp sig och ställer sig och stampar med stilla blinkande skärm vad än jag försökt. Samsung gjorde även en BIOS uppdatering bör väl nämnas
Booten når splashen "Windows startas", blinkar till och rapar sitt start problem i oändlighet oavsett vilket läge jag försöker starta i, vilka reparationer eller t o m återställningar jag än försökt med.

Kan inte ens dra i gång installations win för en eventuell formatering.
Startar bara i bästa fall reparations och återställningsförslagen som den inte kan utföra.

Tar mig in i BIOS och har försökt alla tänkbara alternativ där utan resultat (mycket få och skruttiga alternativ)

Mina tankar är...ombordgrafiken har farit åt helvete (I vart fall allt rörande drivrutiner (bästa senario)...eller...BIOS uppdateringen gick på något sätt åt skogen och han är så gott som hjärndöd (sämsta senario)

Vad gör jag?

Just nu hade jag önskat att det var en Fujitsu Siemens och deras (i vart fall förr) stadiga och simpla BIOS flash diskar man kunde bränna...har inte hittat nått sånt till denna patient.

*hjälplös & ArG på en Lördag!*

QuickFix? Finns det någon?
Disken är helt ren så "anything goes" så att säga.
Tycker mig ha lyckats lösa större dilemman än en junkig jävla Samsung lap...*suck*


H J Ä L P !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum.

 

Det var en annorlunda problembeskrivning må jag säga. :)

Dock lite svårt att greppa själva problemet.

 

Har du provat med att direkt vid uppstart trycka upprepade gånger på [F8] för att komma åt Windows Felsäkert läge?

 

Har du provat med att direkt vid uppstart trycka upprepade gånger på [F4] för att komma till datorns återställningsläge?

Manualen sid 89 (pdf sid 90/130)  http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201211/20121121165408417/Win8_Manual_swe.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej och välkommen till Eforum.

 

Det var en annorlunda problembeskrivning må jag säga. :)

Dock lite svårt att greppa själva problemet.

 

Har du provat med att direkt vid uppstart trycka upprepade gånger på [F8] för att komma åt Windows Felsäkert läge?

 

Har du provat med att direkt vid uppstart trycka upprepade gånger på [F4] för att komma till datorns återställningsläge?

Manualen sid 89 (pdf sid 90/130)  http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201211/20121121165408417/Win8_Manual_swe.pdf

 

Den finns nog inte då hårddisken byttes!

 

Jag är ovillig att lämna ifrån mig mina HDs så jag satte dit en fräsch och formaterad

 

Därmed återstår för MissyC att själv installera om Windows 7, fast på korrekt sätt denna gång, (något lokale datorteknikern uppenbarligen misslyckades med)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...