Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aaarghhh


gondor lias

Rekommendera Poster

Varför varför varför... Varför har ni gjort om idg.se.. *suck* allt blev sämre.. prestandan är sämre, e-forum blev inte lika kul längre, min tillvaro är grå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det går segt så går det hju alltid att konvertera webgränssnittet till en 'vanlig' NNTP-server. Då kan du läsa inläggen i Netscape/ FreeAgent/ Outlook eller vilken newsreader du nu föredrar. Den enklaste lösningen vore att lägga upp ett program på en dator med fast uppkoppling som sedan körs med jämna mellanrum. Programmet laddar hem alla nya inlägg och plockar bort all onödig formattering. Programmet komprimerar texten och lägger upp det på server som är uppe 24/7. Du kan sedan hämta texten direkt från den servern istället för att gå via idg-servern. Du behöver bara köra ett litet program på din dator som sköter det hela (plockar hem data från servern och emulerar en lokal NNTP-server). På detta sätt skulle du slippa ladda hem all onödig html-formattering, istället behöver du bara ladda hem själva inläggen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför i hela friden skulle jag lägga tid på sånt? Jag har annat som egentligen är viktigare att pyssla med, och är det inte enkelt för mig att hjälpa andra så kan jag tyvärr bara meddela att mina dagar på eforum är räknade...

 

Jag har helt enkelt inte tid och lust att hålla på att pyssla en massa för att kunna gå in och svara på några inlägg.

 

Du har helt rätt i att det går att fixa, det har jag inga invändningar emot men som sagt det var smidare förut.. *suck*

 

Gondor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson
Varför varför varför... Varför har ni gjort om idg.se.. *suck* allt blev sämre.. prestandan är sämre, e-forum blev inte lika kul längre, min tillvaro är grå...

 

Vadå? Varför är Eforum sämre?

 

Att idg.se blev sämre håller jag inte med om, men jag är ju å andra sidan partisk.

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på den sidan som säger: eForum fonka stabilt!

 

Har inte sett något forum som är lika lättöverskådligt och funktionellt som detta!

Finns det bättre vill jag se det innan jag tror det...

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här kommer en liten beskrivning på hur jag använde e-forum.

 

Till saken hör att jag har typ rätt mycket att göra på jobbet så mina besök på eforum brukar vara av typen snabbt in och snabbt ut..:-)

 

Därför tycker jag att det är synd att ni tagit bort de senaste inläggen i eforum från idg.se siten. Det va jättesmidigt när man bara hoppade in på idg.se för att se om det fanns någon kul fråga eller diskussion som man kunde svara på. Dessutom gick det snabbt, klicka på en fråga och hamna direkt i tråden där man kunde posta sitt svar.

 

Så kort och gott så är det väl egentligen just den där funktionen som visar de senaste inläggen som jag saknar, sen att siten har fått "aftonbladet.se" stuk, det får man väl leva med...

 

Gondor

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ptja.. eforum.idg.se visar juh de tio senaste inläggen rakt av om du väljer fliken "senaste inlägg" - en inställning som sparas ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oops, nåt jag missat asså... :-)

Ska genast kamma till mig å klicka i det valet...hrm

 

Men alltså, jag gillade när forumet fanns på www.idg.se så man kan kolla nyheterna samtidigt...

 

Eller oxå är jag väl helt enkelt blind, för jag hittar inte hur man kan ställa in så man får de senaste postningarna i eforum att dyka upp på www.idg.se

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-09-17 14:27:44 av gondorlias]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter en breakdown av idg.se kan man dessutom konstatera att vissa saker saknas på sidan tex www.idg.se/idgse/bilder/bg_1.gif

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, iofs - tror inte jag direkt uppmärksammat forumrubrikerna på www.idg.se tidigare, mest sett dem i förbifarten... glo på nyheter har sin tid, eforum sin tid ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...