Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bluetooth - funkar den eller?


Mingus

Rekommendera Poster

Köpt en en HP Envydx7 för en tid sedan. Först nu börjar det gå upp för mig att blåtanden i datorn kanske inte fungerar. Visserligen säger alla självtest att inga problem finns, men sen när jag försöker nå datorn via min mobil händer inget - hur mycket jag än söker (båda apparaterna i söklöge och med alla eventuella låsningar nollställda - tror jag), hittar den inget.

Att datorn inte hittar min mobil kan jag stå ut med men att jag inte kan använda mina högtalare är bittert. JA - högtalarna funkar - med nallen.

När jag tänker efter kommer jag inte på någon jag känner som kopplar sin dator med Bluetooth.

Vilket antyder att det rör sig om ett handhavandefel - mitt fel alltså.

 

Vad jag undrar över är:

1 Finns det något oberoende sätt att verifiera att Bluetooth fungerar (har garanti kvar, men vill gärna slippa onödigt arbete med detta)?

2 Finns det något verktyg/sajt/metod som förmår ansluta mina högtalare till datorn?

 

Mycket text och kanske inte helt specifika frågor... Men va f-n, jag har letat utan att hitta något, så jag prövar här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mingus!

För det första måste du klicka på Ikonen för dolda Ikoner i aktivitetsfältet,(Finns sidan om datumet ) i rutan som kommer upp ser du Ikonen för Bluetoth klicka på den och sedan Lägg till en enhet

är din mobil på hittar den denna och ansluter. Själv har jag en HP allt i ett skrivare ansluten trådlöst via Bluetoth till min HP dator min mobil kan jag också ansluta men eftersom jag sällan använder mobilen är den inte ansluten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snow - tack för ditt svar.

När jag skrev ovan fick jag med var jag tänkte kunde vara relevant, nästan. Det där med att aktivera Bluetooth ikonen och sedan låta den söka (Lägg till enhet) var något jag missade att få med. Jag har fått gjort detta - flera gånger. Jag har stängt av alla anslutningar som fanns och sökt dem igen. Tyvärr utan att lyckas med något.

Vilket får mig att misstänka att det är något fel, att den är sönder helt enkelt.

Jag någon vecka kvar på garantin - ser inte annan lösning på det hela än att fel-anmäla sk-ten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...