Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetsmeddelande hos Apoteket...


Hans  Peter

Rekommendera Poster

När jag har loggat in på Apotekets webbplats får jag det 1:a meddelandet i bilagan. 

Om jag då väljer JA eller NEJ får jag får jag det 2:a meddelandet i bilagan.

När jag då väljer OK får jag det 3:e meddelandet i bilagan.

Vet möjligen någon hur/var jag tillfälligt stänger av säkerhetsmeddelandet i min IE8, (för jag antar att det kommer därifrån), så att jag kommer in på webbplatsen? Eller ligger felet möjligen hos Apoteket?

/hans peter

 

Apotekserror.doc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia, för informationen. Du vill kanske veta resultatet av att ändra inställningen i IE8. (Har inte hunnit skriva till Apoteket.)

Apotekserror2.doc

"Visa blandat innehåll" var inställd på FRÅGA. Jag har provat både alternativet AKTIVERA och INAKTIVERA. Båda fungerar men jag blir inte klok på innebörden. Enligt det första skall det visas blandat innehåll. Enligt det andra skall det INTE visas blandat innehåll. Hur kan jag då få tillgång till webbplatsen med den senare inställningen (eftersom den ju "bevisligen" innehåller blandad information)? :angry:

Mvh

/hans peter

By the way: Hur får man in bilder direkt synliga i inläggen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så lite så :)

 

Med Aktivera så ska både säkert och osäkert innehåll visas.

 

Om du vill använda inställningen Inaktivera och ändå se allt innehåll på Apotekets sida måste du få Apoteket att ändra sin sida.

 

Troligen är det inget problem med att visa osäkert innehåll på just Apotekets sida utan innebär att de skickar över t ex bilderna utan att kryptera dem först (kryptering är det som gör överföringen säker).

 

För att visa bilder i inlägget laddar du upp bildfilerna direkt i stället för att gå omvägen via ordbehandlaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...