Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dot NET Framework 4-problem


Diplomaten

Rekommendera Poster

Har Win Vista på min maskin x64.

 

Av någon underlig anledning vill den inte uppdatera .NET Framework 4 med alla uppdateringarna som finns. När jag letad på Internet om vad som skulle vara problemet kunde jag hitta en cleanuptool, vilket jag använde efter att ha avinstallerat Framework.

 

Installerade den på nytt genom att tanka hem filen manuellt, d.v.s. inte genom Windows Update. Sedan tankade jag hem samtliga uppdateringar KB.... manuellt för att installera dom och där tog det stopp igen.

 

Som jag kan se är .NET-filen på x64 o x86 medan KB...... uppdateringarna är för x86. Är det där det fallerar? Och om det är det var kan jag hitta uppdateringarna för x64 ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara att tanka hem v.4.5 och installera den rakt av?

 

Den första länken gav mig ingenting i och med att jag inte programmerar i Win.

 

Det som jag blir trött på är all den uppdaterings som inte går att genomföra. WinUpDate försöker hela tiden uppdatera och så går det inte samtidigt som den markerar att det finna uppdateringar att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta är det .Net Framework 4 Client Profile som strular till det och då hjälper det att avinstallera bara den innan man kör Windows Update igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rensade bort all .Net Framework 4 (även Clientprofile) och det verkar som om WinUpdate har fixat allting själv helt och hållet.

Tog en massa tid och flera uppstart....

 

Mysko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra!

 

Det funkar oftast, men det är ju lite tidsödande och tråkigt med alla omstarter. Jag skulle tro att problemet ofta uppstår därför att man först får in en uppdatering för en äldre .Net Framework som då strular till det för version 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...