Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internetdela från Android mobil till bärbar dator


Cajsabeth

Rekommendera Poster

Jag har en Samsung Galaxy S2+ med abonn hos Tele 2 och en Galaxy Gio med kontantkort hos Comviq, med surf.

 

Dessa försöker jag växelvis använda som hotspot till en Toshiba Laptop.

 

Med S2:an går det utmärkt, men med Gio lyckas det inte alls. (Surfpotten är påfylld.)

 

Dock går det att använda Gio till att dela internet till IPad.

 

Varför går det i ena fallet att använda GIO, men inte i andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Samsung Galaxy S2+ med abonn hos Tele 2 och en Galaxy Gio med kontantkort hos Comviq, med surf.

 

Dessa försöker jag växelvis använda som hotspot till en Toshiba Laptop.

 

Med S2:an går det utmärkt, men med Gio lyckas det inte alls. (Surfpotten är påfylld.)

 

Dock går det att använda Gio till att dela internet till IPad.

 

Varför går det i ena fallet att använda GIO, men inte i andra?

Tjena har samma problem med min Gio men jag har löst det med att stänga av och starta internetdelningen ett par gånger..

Sedan har jag märkt att det är väldigt viktigt att den Gio'n inte ligger för nära eller för långt bort funkar med 50-60 cm från datorn.. :) lycka till

Och batterimängden spelar också in annars använd en Usb-kabel emellan och dela med den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tjena har samma problem med min Gio men jag har löst det med att stänga av och starta internetdelningen ett par gånger..

Sedan har jag märkt att det är väldigt viktigt att den Gio'n inte ligger för nära eller för långt bort funkar med 50-60 cm från datorn.. :) lycka till

Och batterimängden spelar också in annars använd en Usb-kabel emellan och dela med den..

Tack för tips! Ska testa!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
stefferud1945

Jeg har en Samsung Galaxcy 5 Android 2.2 Refill sim , den går utmerket til min Toshiba laptop på Wifi hotspot.

Enda problemet er video nedladdning signal to bad. Til mitt bruk OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...