Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hitta e-post-adressen


svanslund

Rekommendera Poster

Hej allihoppa!

 

Jag har en Spray-email där jag både skickat till -och tagit emot från -en e-post-adress.

 

Jag använder web-mailen.

 

Adressen är för mej mycket viktig.

...och finns inte lagrad eller uppskriven någonstans.

 

-Finns det något man kan göra för att hitta adressen? -vad?

 

T.ex. någon "kaka" i datorn.

 

Kan tillägga att jag bett Spray och min internet-leverantör om hjälp, men de påstår att det är omöjligt att få fram sådan information.

 

Hjälp uppskattas!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på vilken webbläsare du kör?

 

Har du inte tömt cachen helt i Firefox på länge eller efter senaste inloggning så kan den finnas kvar om du dubbelklickar i inloggningsrutan på Spray.

Hur det är med de andra vet jag ej, kör nästan alltid Foxen.

 

Du bör väl ha någon i din vänkrets som kan ha din mejl som du mejlat någon gång?

 

Annars får du ringa ev. de företag, om du har handlat av några som ev. kan hjälpa dig med att få rätt mejl, kan kanske gå?

 

Enda som jag nu kan tänka mig som lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med IE8.

 

Ingen i min bekantskaps-krets har adressen, det är inte en sådan adress, heller ingen företags-adress.

Så inget sådant kan hjälpa mej hitta adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att man kan uppge en alternativ e-postadress om man reggar sig på Spray.

Fylldes en sådan i, och DEN är känd, kanske supporten kan skicka uppgifter till den?

Eller vad ska den annars användas till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det blivit ett missförstånd här.

Det är inte MIN adress, utan någon annans adress jag försöker hitta.

Någon som jag mailat med några gånger.

 

Jag har ingen annan kontakt-info, känner / vet ingen annan som har heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att adressen kan finnas kvar som sparad formulärdata, men det beror på hur länge sedan det är du använde adressen, hur mycket formulärdata som webbläsaren sparar, om formuläret för att skriva mejlet är gjort på ett sådant sätt att webbläsaren kan spara adresserna. Brukar det komma upp adressförslag när du börjar skriva en adress?

 

Firefox i Windows 7 sparar formulärdata i filen C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\<profil>\formhistory.sqlite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tidigare haft kontakt med personen borde du kunna söka i skickat eller inkorgen relaterat till det ni skrivit till varandra om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får inga förslag när jag skriver adresser.

 

Använde adressen senast i början av juli.

 

Har Windows XP -om det kan vara något.

 

Eftersom att jag rensat bort alla mail i skickat- och in-korgarna + att mail äldre än 7 dagar i papperskorgen tas bort automatiskt -så kan jag inte söka efter något mad den adressen, har försökt utan att lyckas för c:a en månad sedan.

 

Har kollat och... nej, adressen är inte sparad i kontakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan konstatera att dina möjligheter är utforskade, att du med största sannolikhet inte har denna adress sparad.

 

Om du raderat all gammal epost, om inte posten i din adressbok, då finns det inga data kvar att hämta fram.

 

Mina enda tips är att vidga sökning till andra media. Sök exempelvis på google efter det namn/adress du kommer ihåg, sök även minnas om du har någon annan kontakt gemensam med den du saknar, om du kan fråga någon.

 

I din dator, i ditt online-konto, tycks inte det du söker finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...