Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra bildhastigheten i Pinoocle 16


KalleUndrare

Rekommendera Poster

KalleUndrare

Hej

 

Enligt en del visningar på youtube och i manualen till mitt Pinnacle så  skall man genom att högerklicka på det filmklipp man vill ändra hastighet och sedan välja hastighet / speed på fönstret som kommer upp. Det är bara så att i mitt fönster finns inte det tillvalet?

Av vad jag förstår av studium i min manual så finns inte tillvalet med då installationen göres utan man kan tydligen gå in någonstans för att fixa till så att tillval "hastighet" skall bli synligt ( som näst längst upp i menyn ). 

 

Var hittar jag det ställe man gör det på i Pinnacle 16 ultimate?

 

Någon som vet?

 

MVH

Kalle

 

post-130141-0-47135300-1381335843_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nu har jag Pinnacle Studio 15 Ultimate, men när jag kollar vad som går att göra där och menyer samt funktionalitet bör vara rätt lika (förutom då att ver. 16 har mer funktionalitet).

 

Gör följande: http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles/Studio_15/manuals/studio_us.pdf

 

 

Med Temaredigeraren kan du redigera ett temaklipp genom att specificera dina egna subklipp och andra anpassningar. Verktyget kan öppnas i projektet på följande sätt:

·    Dubbelklicka på klippet i Filmfönstret.

·    Välj Öppna med temaredigeraren på klippets högerklicksmeny.

Du kan även öppna verktyget direkt:

·    Klicka på knappen Temaredigeringsverktyg

·    Välj Temaredigerare i Verktygsmenyn.

Med dessa två metoder, om du väljer ett temaklipp i Filmfönstret, laddas det automatiskt i redigeraren när den öppnas.

När redigeraren är öppen kan du ändra förhandsgranskning av klippet utan att stänga redigeraren, genom att klicka på olika temaklipp i Filmfönstret.

 

 

I Temaredigegerings-verktyget bör du kunna ändra hastighet. Sök i hjälpen på ordet "Temaredigering" för utförliga instruktioner för din Pinnacle utgåva.

 

 

"Keyframing"  sid. 167, 168, 182  samt sid. 193 Speed effects i pdf-manualen (länkat ovan) är ytterligare tips att läsa.

Citat:

This sophisticated effect allows you to set the speed of
any video clip over a continuous range from 10 to 500
percent of normal, in either forward or reverse motion.
The length of the clip changes as you vary its speed.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Tack för ditt svar.

Plötsligt så ordnade det sig. Nu finns "Hastighet" med i menyn och funkar perfekt.

Vet inte vad som gjorde att det inte syntes tidigare. Kanske stod jag fel någonstans i programmet,

 

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...