Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enkätundersökning


Viktoria Svangren

Rekommendera Poster

Viktoria Svangren

Till dig som spelar dator-/konsolspel och som är 18 år eller äldre!

I media skrivs det ofta om hur dator-/konsolspelande påverkar vår hälsa. Mängden forskning inom området är bristfällig gällande dator-/konsolspelares fysiska aktivitets vanor. Därför vänder jag mig nu till dig som dator-/konsolspelare med en enkät angående fysisk aktivitet.

Enkäten läggs ut på detta forum för att kunna nå ut till en stor grupp som spelar dator-/konsolspel och som har ett genuint intresse för detta.


Ditt deltagande är naturligtvis frivilligt och anonymt, men det är betydelsefullt för studiens kvalitet att så många som möjligt deltar. Svaren lämnar du in via e-mail. (v.svangren@hotmail.com)


Hoppas att du vill hjälpa till att öka kunskaperna om vilka hälsovanor som råder bland dator/konsolspelare.

Tack på förhand för din medverkan!

GIH Stockholm, 2013

Viktoria Svangren
E-mail: v.svangren@hotmail.com

----------------------------------------------

Frågor

1) Vilket år är du född? 

2) Hur många dagar i veckan spelar du dator-/konsolspel?

A. 6-7 dagar/vecka
B. 4-5 dagar/vecka
C. 2-3 dagar/vecka
D. 1 dag/vecka
E. 0 dag/vecka___________ (ange hur mycket)

3) De dagar du spelar datorspel/konsolspel, hur många timmar spelar du vanligtvis då?

A. Högst 1 timme
B. 1-2 timmar
C. 2-3 timmar
D. 3-4 timmar
E. 4-5 timmar
F. 5-6timmar
G. Minst 6 timmar____________(ange hur många timmar)

4) Om kravet för fysisk aktivitet sätts till minst 30 minuter, sammanlagd tid, och ansträngningsnivån till minst snabb promenadtakt – hur många dagar per vecka når du normalt upp till denna nivå eller högre?

A. 6-7 dagar/vecka
B. 4-5 dagar/vecka
C. 2-3 dagar/vecka
D. 1 dag/vecka
E. 0 dag/vecka


5) Om kravet för fysisk aktivitet sätts till minst 60 minuter, sammanlagd tid, och ansträngningsnivån till minst snabb promenadtakt – hur många dagar per vecka når du normalt upp till denna nivå eller högre?

A. 6-7 dagar/vecka
B. 4-5 dagar/vecka
C. 2-3 dagar/vecka
D. 1 dag/vecka
E. 0 dag/vecka


6) Ange dina vanligast fysiska aktiviteter (högst tre):

A. 
B. 
C. 

Tack för din medverkan!

Maila svaret till: v.svangren@hotmail.com


Med vänlig hälsning
Viktoria Svangren, GIH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är alltid trevligt med olika typer av undersökningar och dessa brukar hitta in titt som tätt på Eforum.

 

Dock så är det inte en enkel anonym enkät du ger, när det krävs att man skall återge svaren via e-mail.

I.o.m. det så avslöjar man ju sin personliga e-post adress för en helt okänd (och vem vet vilka bakomliggande avsikter?) och du skriver ju att man skall vara anonym, eller hur?

 

Jag skulle inte ha några som helst problem med att deltaga i denna undersökning (och gjorde det gärna), om den nu vore anonym, men eftersom det krävs att skicka svaren via e-mail så avstår jag.

 

Mvh ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller tyvärr med, eftersom man ska maila i detta frågeformulär, så är man inte helt anonym, precis som Flyfisherman säger, så lämnar jag då flera spår efter mig, så jag avstår tyvärr också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja många jag känner har ju tex. för.efternamn@Xmail.com/se etc.

Bara det gör ju att anonymiteten minskar... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...