Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud på YouTube


Pröjsarn

Rekommendera Poster

Hej 

Jag har precis samma problem. Bor i Umeå. Har W8 program på datorn. Min granne har ljud. Ett kryss finns framför högtalarsymbolen.

Hoppas att någon kan svara oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 

Jag har precis samma problem. Bor i Umeå. Har W8 program på datorn. Min granne har ljud. Ett kryss finns framför högtalarsymbolen.

Hoppas att någon kan svara oss.

Hej igen

Jag löste problemet själv.

Gå in på Mozilla Firefox och sök You Tube den vägen, då får du ljud.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag får inget ljud när jag lyssnar på YouTube..nån som vet vad det kan vara för fel??

Felet ligger hos YouTube. Problemet uppmärksammades den 4 oktober här:

http://productforums.google.com/forum/#!topic/youtube/ETfCgHO4MhU[1-25-false]

Jag har Windows 7 pro (64bit) och har provat den trådens föreslagna metoder i både Firefox och Internet Explorer men får fortfarande inget ljud för YouTube-klipp. Det skulle vara intressant att få veta exakt vad ni som får ljud har gjort. enttogs förslag sök "You Tube" i Mozilla Firefox gav inget.

 

Åtgärder, som inte hjälper, skrivna på svenska finns här:

https://support.google.com/youtube/answer/58132?hl=sv

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet ligger hos YouTube. Problemet uppmärksammades den 4 oktober här:

http://productforums.google.com/forum/#!topic/youtube/ETfCgHO4MhU[1-25-false]

Jag har Windows 7 pro (64bit) och har provat den trådens föreslagna metoder i både Firefox och Internet Explorer men får fortfarande inget ljud för YouTube-klipp. Det skulle vara intressant att få veta exakt vad ni som får ljud har gjort. enttogs förslag sök "You Tube" i Mozilla Firefox gav inget.

 

Åtgärder, som inte hjälper, skrivna på svenska finns här:

https://support.google.com/youtube/answer/58132?hl=sv

 

Jag, enttog, har använt Mozilla några gånger förr i andra sammanhang. Den fungerar också i det här fallet när jag på den söker You Tube. Men det verkar som jag måste söka You Tube på nytt om jag lämnat sajten, annars får jag inget ljud. Det går tydligen inte att spara sajten till någon genväg. Det finns ju också fler Webbläsare att pröva. Hoppas det löser sej för dej på nåt sätt. I så fall berätta gärna hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag, enttog, har använt Mozilla några gånger förr i andra sammanhang. Den fungerar också i det här fallet när jag på den söker You Tube. Men det verkar som jag måste söka You Tube på nytt om jag lämnat sajten, annars får jag inget ljud. Det går tydligen inte att spara sajten till någon genväg. Det finns ju också fler Webbläsare att pröva. Hoppas det löser sej för dej på nåt sätt. I så fall berätta gärna hur.

Hej igen

Jag har nu prövat att justera ljudet i nedre vänstra hörnet på You Tube spelaren och det fungerar. Det var draget i botten utan att jag visste om det, och därför kom ett kryss vid högtalaren. Jag drog reglaget fullt ut till höger och det fungerar nu som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah så enkelt var det! Tack! Om jag hade sållat ut den korrekta metoden från svaren i den engelska tråden hade jag lyckats göra rätt tidigare:

1. "So each vide you watch requires you to go to the volume bar and drag it from 0% to 100%."

2. "In the bottom left hand corner of the video player, there is now an X to be seen next to the speaker icon. Click that and slide the volume up. [Nej, man ska inte alls klicka på krysset utan enbart dra i volymreglaget.] I soon got my audio back. Just discovered that you ALSO have to click on the little slider to the right of the audio icon and slide it to the right (by default, the slider seems to be set as far to the left as possible, meaning there's no sound until you've moved it to the right.)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...