Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WMP HELT CRAZY!


Snow

Rekommendera Poster

Hej! Jag lägger ut mitt problem här Mina CD (ca 1000Styck) som jag laddat ner på min hårddisk (D:) och som WMP hittat och ger mig tillgång till att spela upp byter namn hela tiden. Ibland försvinner Orkesternamnet eller Artistens namn och bara CD skivans titel syns Rätt knepigt ibland då jag har rätt många CD som heter De 20 Bästa eller 25 Greatest Hits Det blir som att spepå lotteri när man väljer en skiva att avspela Vilken Artist blir det jag får höra denna gång?? :D

Visst är det trevligt med överraskningar men inte hur många som helst. Dessutom har WMP fått för sig att finns det 30 CD med samma Artist då heter de CDna samma sak!! Det är jobbigt! Tro mig! Jag har 86 CD med Glenn Mille and His Orchestra och med Glenn Miller and tha Army Air Force Band och när alla har samma titel när man öppnar WMP då vill man bara köra ner till hamnen och kasta datorn i sjön! :angry:

Men det gör man ju inte utan man raderar och tar bort sedan plockar man fram sina CD igen och rippar ner dem på datorn !! Jobbigt? Det är bara förnamnet. Men det går fortare än att sitta och jämföra innehåll med index på skivorna och sedan ändra titeln. Inte alltid det lyckas heller för då kan en hel rad med nedrippade CD få samma titel.

Tillägg senare:

Det var tydligen ett svårt problem!

Fråga 1: Om jag avinstallerar WMP och reinstallerar det kan det avhjälpa problemet?

Fråga 2: Kan I-Tunes ersätta WMP på en dator med W 7 ?

Fråga 3: Finns det något program man kan använda för att katalogisera skivorna på datorn

så man kommer ifrån detta problemet som jag har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte numrera dessa som börjar eller har samma namn, brukar fungera hyfsat.

 

0001 Glenn Miller and His Orchestra- blabla.nnn

0002 Glenn Miller and His Orchestra      "

0003 Glenn Miller and His Orchestra      "

 

O.s.v.

 

Katalogiseringsprogram finns ju en drös av på nätet, både gratis och shareware/betala.

Där får man nog leta sig fram vad andra anser om dessa som provat?

 

Wimp har jag ingen erfarenhet av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset :thumbsup: . Jo jag har letat på nätet och hittade till sist ett forum som passar mig rätt bra läste om en medlem som rippat ner och katalogiserat massor av CD så jag tänker anmäla mig där. Trodde jag fått nåt skräp i datorn så jag har kört virussökningar hela dagen med NIS 2013 och Norton Power Eraser samt Microsoft Security Scanner utan att de hittat något så det måste vara WMP (Windows Media Player)  som inte klarar av att göra sitt jobb.Men jag ska pröva ditt tips att numrera albumen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns tips på 11 gratisprogram som ska vara bra på organisering av musikfilerna:

http://www.techradar.com/news/software/applications/best-free-mp3-software-11-programs-for-playing-and-managing-your-music-1143479

Den enda jag har erfarenhet av är nr 11 VLC Media Player som jag gillar skarpt. Men jag har inte några nedladdade musikfiler utan använder den bara för direkt uppspelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...