Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BLÅSKÄRM


emmaeriiksson

Rekommendera Poster

emmaeriiksson

Hej!

 

Nu är det så att jag har fått blåskärm på min dator (bärbar,Acer) då jag hemskt gärna vill rädda mina bilder då jag har haft ett stort fotointresse som jag vill spara. Är det bara att säga Hej då till bilderna eller går det att fixa? Jag kan absolut ingenting om datorer och jag nästan skiter i själva datorn för jag vill bara ha mina bilder!

Blåskärmen kommer upp direkt när jag startar datorn.

 

Den här informationen får jag upp på blåskärmen:

 

*** STOP: 0X00000050 (0x8BB00000, 0x00000000, 0x92054D23, 0x00000000)

 

 

Tacksamt för svar! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte felmeddelandet beror på fel på hårddisken så har du nog dina bilder kvar.

 

Fungerar det med andra startalternativ - felsäkert läge, senaste fungerade osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej och välkommen till Eforum.

 

Se denna Microsoft artikel KB939720 och/eller KB2280072 och/eller KB951418 om dessa stämmer in på ditt problem och kanske kan hjälpa till med lösning.

 

 

Dina bilder bör vara ok på disken och lyckas du inte lösa problemet direkt, så kan du alltid plocka ur hårddisken och ansluta denna till en annan dator och därifrån kopiera ut dina viktiga filer, bilder mm.

 

I framtiden så ser du väl till att ha säkerhetskopia (backup)?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

emmaeriiksson

tack så mycket för svaren!

 

Jo jag har lärt mig en läxa och har nu beställt extern hårddisk.

Men jag har provat med felsökt läge och blåskärmen kommer upp direkt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Har du försökt med dom tips i länkarna ovan jag gav, bl.a. finns där Microsoft Hotfix, ett program från Microsoft som skall försöka lösa problemet med STOP: 0X00000050

 

Fast problemet då är ju naturligtvis att du måste kunna ha operativsystemet uppe så du kan installera detta.

 

Mvh ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Koppla ur alla externa enheter ur datorn och ha endast tangentbord, mus och bildskärm inkopplad under felsökningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valet "Senast fungerande konfiguration" i F8-menyn är bra att testa med eller om det finns reparationsalternativ i den menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...