Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PDF ändrar färg..


makke

Rekommendera Poster

Jag har ett problem, som antagligen är jättelätt, men jag hittar inte någon tråd här som ger mig riktigt svar på mitt problem...

 

Jag har sparat en pdf i illustrator, när jag öppnar den på datorn så är allt som det ska men vissa webläsare visar inte färgerna korrekt... Hur sparar jag säkra färger i Illustrator CS6?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Har du skapat din pdf i CMYK-färgrymd så kan det mkt väl bli så att webbläsarna visar färgerna fel, om det är så att de försöker "översätta" till RGB-färgrymd.

Hur blir det om PDF-visas direkt i t.ex. Adobe Reader istället för i själva webbläsaren?

Är det på olika datorer/operativsystem som det blir fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Charlottepettersdon

Hej! Skulle vilja veta om du har fått någon lösning på ditt problem? Jag har själv liknande problem som du med mina InDesign-filer. På min dator visas färgerna korrekt, men om man öppnar upp filerna (när jag exporterat dom till PDF) på en iPad eller iPhone tex. blir färgerna skrikiga, nästan neonaktiga.. Vilket inte är så kul att skicka och visa upp som utkast för en kund.. Jag är ny inom branschen för grafisk design och förstår inte vad felet beror på?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...