Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

batteri laddning


Ceddan

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en HP Pavilion i5 (köpt hösten 2011)

Nu är det så att batteriet verkar vara helt dött (trots att det står 46%) . När jag drar ur kabeln slocknar den direkt. Batteri symbolen vid klockan visar 46% kvar (ansluten men  laddar INTE)

Är det så att det går att göra nått åt, eller är det så att batteriet har gjort sitt. Skulle önska att det gick att göra nått, batterierna är ju inte gratis direkt.

Har försökt läsa mej till olika saker om buggar men jag har inte fått tillräckligt med info som gör att det fungerar

 

/ceddan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det låter som batteriet är skadat. Det är det troliga då datorn fungerar när laddaren är ansluten. Iofs skulle det kunna vara fel på laddningskretsen i datorn men det är inte troligt.

 

Enklaste lösningen är skaffa ett nytt batteri eller att betrakta datorn som en stationär och skaffa en ny bärbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har en HP Pavilion i5 (köpt hösten 2011)

Nu är det så att batteriet verkar vara helt dött (trots att det står 46%) . När jag drar ur kabeln slocknar den direkt. Batteri symbolen vid klockan visar 46% kvar (ansluten men  laddar INTE)

Är det så att det går att göra nått åt, eller är det så att batteriet har gjort sitt. Skulle önska att det gick att göra nått, batterierna är ju inte gratis direkt.

Har försökt läsa mej till olika saker om buggar men jag har inte fått tillräckligt med info som gör att det fungerar

 

/ceddan

       Hp brukar ha ett diagnosprogram där man kan testa batteriet. Vad säger det programmet?

Har du varit inne på HP support och kollat på din dator.  Det är inte direkt ovanligt att batterier har blivit återkallade.

 

Det är nog ovanligt att Indikatorn säger 46% men laddningen startar ändå inte ,det verkar för mej  inte solklart att batteriet är orsaken.. Man kan kanske testa ett annat batteri? Ett nytt piratbatteri av bra kvalitet kostar ju ändå  omkring 500 kronor.

 

LARSAS

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=sv&docname=c01865002

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick hem ett nytt batteri, hittade ett för en 3 hundring, och nu laddar den precis (så det VAR batteriet som var slut). Det första jag märker är att det är dubbelt så stort så mina förväntningar är att den ska ge ordentligt med batteri tid. Hur länge borde ett 10,8 volt 6600mAh hålla en full laddning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10,8 volt 6600mAh hålla en full laddning?

 

Du kan titta på ditt gamla batteri vad för mAH det hade innan det blev förbrukat.

 

Var det gamla på 4400mAh så är det svagare för det är amperen som styr hur länge det håller om det är nytt.

 

Så som jämförelse ovan så bör det hålla ca 25-30% längre.

 

Och inte säkert att ett piratbatteri är sämre än ett original.

 

Det finns ju så många modeller av batterityper, och även med fler celler i, så svårt att säga för generella datormodeller, men hastigheten på processorn styr oftast batterilivet och vad man använder datorn till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kört det några urladdningar och jag är uppe på ca 3 timmar. Det är helt klart större och tyngre, så ska man använda en laptop som en laptop, dvs ta med så måste man veta att vikten på datorn ökar, men det positiva är att kan man leva med det så kommer man ha en dator som "lever" längre på en full laddning.

Jag ska försöka använda batteriet så mkt som möjligt, laddad-- köra till urladdning. Det stod i beskrivningen att om man ville köra utan batteri (som en stationär) så kan man lika bra ta ur batteriet och då rekommenderades att ca 40% kvar att styrkan.

/en nöjd ceddan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Samma problem här. Nytt batteri som ej tar laddning. Är det någon som vet hur stiften är placerade på dessa batteri? Tänkte om man kan hitta de som ska ge max och försöka med annan laddare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...