Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildskärm


Torparen

Rekommendera Poster

Gjorde en omstart fick då ett för mig oförklarligt problem:

 

Såhär är det: Inga ikoner på skrivbordet, kunde dock med svett och tårar få fram ikonerna för de program som ligger på hårddisken, men ikonerna för program som hämtas hem vid användning (exvis eforum) är borta.

 

Nu är jag så dj....la less på åttan att jag skulle vilja byta till sjuan. Är det fler som är irriterad på åttan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hade det hänt något som krävde en omstart av Windows, exempelvis att det gjorts en uppdatering eller liknande?

 

Fungerar allt övrigt, eller saknar du något mer?

 

Börja med att stänga av Windows 8 på normalt sätt så hela datorn stängs av, vänta minst 10 sek. innan du startar upp datorn igen.

 

Om det fortfarande är samma problem så kan du prova att återställa datorn till en tidigare tidpunkt då allt fungerade med hjälp av återställningspunkt/er, du gör en sk. Systemåterställning.

 

Se denna guide, visserligen från HP, men instruktionerna är tydliga och rätt bra och samma gäller oavsett dator - för just denna operation.

Återställ datorn när Windows 8 startar normalt

 

Samt denna om det inte blev som tänkt: Ångra en återställning

 

Systemåterställning gör det möjligt för dig att ändra en samling med Microsoft Windows systemfiler till en konfiguration som fanns vid en viss tidpunkt. Inga av dina personliga datafiler, till exempel e-post, dokument eller foton går förlorade eller ändras.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en omstart fick då ett för mig oförklarligt problem:

 

Såhär är det: Inga ikoner på skrivbordet, kunde dock med svett och tårar få fram ikonerna för de program som ligger på hårddisken, men ikonerna för program som hämtas hem vid användning (exvis eforum) är borta.

 

Nu är jag så dj....la less på åttan att jag skulle vilja byta till sjuan. Är det fler som är irriterad på åttan?

Tack för tipset, fel om omstart, det var efter nattvila. I bibliotek/skrivbord hittade jag igen samtliga ikoner. Ha det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...