Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobil webbsida?


Ored

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag håller på att skapa en webbsida och även en mobil variant av samma sida. Hur gör man nu enklast i PHP så att man kommer till den mobila varianten av sidan när man surfar från en mobil? Vill också ha en länk på den mobila sidan som leder till den vanliga webbsidan och samma sak vill jag ha på den vanliga sidan fast.då ska den gå till den mobila. Hur löser man detta?

 

/Ored

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken. Har precis testat den och det verkar fungera för mig. Nu har jag ytterliggare en fråga. Kan man istället för att den går direkt till den mobila sidan få upp en fråga i stil med Du verkar surfa med en mobil webbläsare. Vill du gå till den mobilanpassade webbsidan? Sedan ska man kunna svara med att klicks på Ja/OK eller Nej/Avbryt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att användare vill bli hänvisade rätt.  Om en desktopanvändaren råkar komma till mobilsajten ska denna ha möjlighet att utan problem omdirigeras till motsvarade sida för normalwebben.  Och tvärt om. Otroligt irriterande att behöva söka runt efter att ha blivit omdirigerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...