Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min inkorg är tom


JanEB

Rekommendera Poster

Något brev med en eller flera större bilagor i inkorgen?

 

Kanske antivirusprogrammet får lite jobb att skanna denna varje start?

Testa att flytta brev från inkorgen till annan mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det gäller vanliga mail. När det kommer in nya mail och man klickar på dem så försvinner också allla dessa och hela inkorgen är tom, sökningssnurran kommer fram och alla är tillbaka efter ett par minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer att AVG skannar mejlen och att det tar tid. Jag tror inte man kan stänga av den funktionen i AVG men det kanske du inte heller hade tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo funktionerna (men inte beskrivningen) stämmer faktiskt. Det var jag som inte hade kollat.

Jag har en genvägsikon till AVG 2013 på skrivbordet. Om jag dubbelklickar på den så får jag upp AVG UI (användarinterfejset). Högst upp står allt som är skyddat: Computer Web browsing Identity Emails (Firewall). Ett klick på Emails : Email scanner = Enabled for incoming messages, = Disabled for outgoing messages står det hos mig. Välj Settings. Där kan man bocka ur "Check incoming email" också om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, mbgtmari :)

 

För att bli säker på om det är AVG som är orsaken till problemet är det ju bra att testa stänga av e-postkontrollen i AVG, JanEB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack mbgmari och Cecilia  :)

 

Jag bockade av "Check incoming email" och nu tycks det fungera har inte märkt något på flera dagar.

 

JanEB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är klart att det kommer att fungera eftersom AVG ofta tar jättelång tid på sig för att skanna mejlen.

 

Apropå AVG 2013 så bör du tacka ja till den uppgradering till AVG 2014 som programmet kommer att föreslå dig, om du inte redan har gjort det. Det rör sig nämligen fortfarande om gratis AVG. Själv tackade jag först "nej" eftersom jag trodde att det handlade om "30 dagars prova på" av betalprogrammet vilket jag inte är det minsta intresserad av. Brandväggen i Windows 7 gör det den ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev aldrig vilket epostprogram du använder men jag gissar att det handlar om Outlook (2010?). Hursomhelst så är det tydligen ganska onödigt att låta antivirusprogrammet skanna eposten. Det kan vara till mer stjälp än hjälp, enligt

http://www.msoutlook.info/question/20 Citat: "No extra protection from integration Since the on-access scanner uses the same anti-virus definitions as the scanner that integrates with Outlook, having the integration will not provide an extra layer of security and thus you can safely disable this form of integration."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...