Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Java - Öppna Scanner efter close();

axelb87

Rekommendera Poster

Jag håller på och lär mig Java och har problem att öppna scanner, vid andra loopen i for-satsen i main ges jag inte möjlighet att mata in värden på nytt. 
Vad kan jag göra för att öppna Scanner vid andra körningen av  textMetod() ?

import java.util.*;
class Text
{

public static void main(String[] arg)

{

for(int i = 0;i<2;i++)

System.out.println(textMetod());

}

private static String textMetod() //retunerar antalet rader, ord och tecken

{

Scanner sc = new Scanner(System.in), sc2 = new Scanner(System.in);

int rader=0, ord=0, tecken=0;

String rad;

System.out.println("Ange en text med flera rader?(Avsluta med ctrl+z)");

while(sc.hasNextLine())

{

rad = sc.nextLine();

rader++;

tecken += rad.length();

sc2= new Scanner(rad);

while(sc2.hasNext())

{

sc2.next();

ord++;

}

}

sc2.close();

sc.close();

return  "\nRader \t Ord \t Tecken\n" + String.format("%d \t %d \t %d", rader, ord, tecken);

}

}

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du tar bort raderna som stänger Scannrarna (sc2.close() och sc.close()) så fungerar det väl, har inte provat men det borde gå.

Annars borde du kunna villkora stängningen av Scannrarna med en if-sats och en räknare, så att stängningen hoppas över första varvet och utförs efter andra varvet.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Liknande Innehåll

• OfCorrs
      Av OfCorrs
      Jag har en iPad 5:e generationen. Jag gjorde en dum grej, nämligen att uppdatera min iPad till iPadOS 14.4.1. Nu funkar inte wifi på paddan även fast jag är ansluten till mitt hemnätverk som har internetåtkomst. Appar kraschar och det går ju inte att uppdatera till version 14.4.2 som släpptes igår. 

Jag har försökt att koppla paddan till iTunes på datorn men får felmeddelande 0XE8000068. ITunes känner inte av min padda så jag kan inte ladda ner ny programvara den vägen heller. 

Jag har kollat om uppdateringen finns under Inställningar >Allmänt >iPad-lagringsutrymme. Men det gör den inte. Jag har ingen aning om hur jag ska göra för att få paddan att fungera som den ska. Hoppas nån kan hjälpa mig! 
    • MrWinter87
      Av MrWinter87
      Har en MSI GS63VR -6RF som jag nyligen bytte ramminnen på. 
      Monterade HyperX Impact DDR4 2400mhz  2x16gb.
      Tidigare satt det 2x8 gb minnen, har inte tillgängligt för stunden vilken modell. Men tänker att det är irrelevant. De nya minnena ska vara kompatibel med moderbordet.

Har skruvar datorer i många år, så bytet gjordes enligt konstens alla regler.

Men efter bytet så startar inte skärmen. Datorn startar och jag kan köra extern skärm via HDMI och då fungerar allt, Windows hittar båda minnena. 
       Tänkte först att jag råkat skada skärmkabeln, så beställde en ny och bytte. Men fortfarande ingen bild. 
      Provade byta tillbaks till de gamla minnena, men samma problem kvarstod.

Eftersom datorn är utrustad dels med ett GTX1060 samt en intern Intel GPU så gick jag in i enhetshanteraren för att kolla. Och där hittas båda GPU:erna. Provade inaktivera Intel GPU, utan att nått hände. När jag avaktiverade 1060 så slocknad externa skärmen. (Jag gissar att  HDMI utgången går via 1060 kortet, och det är därför. Eftersom båda korten hittas i enhetshanteraren så bör inte nått av dem gått sönder (?).)

Någon som har en tanke på vad som kan ha hänt, samt kanske en lösning?

Jag får för mig att det är något jag behöver göra i bios, typ nollställa CMOS eller liknande. Dock kommer jag mig inte in i bios på extern skärm. (Är väl som jag förstår det en säkerhetsfunktion som är tillslagen från fabrik. Som man stänger av i bios.. *moment 22*..

Jag har även testat att fysiskt koppla ur den interna skärmen, för att på så vis försöka ”tvinga” signalen till HDMI:n men de fungerade inte heller.

Tack på förhand,

Mvh
      André
    • Mathias G
      Av Mathias G
      Är det någon som har haft samma problem som jag har?

För att ta ett exempel. 

En av mina karaktärer är en Human "Paladin" Om jag t.ex. befinner mig i  staden Stormwind så till en början så ser jag den jag spelar tillsammans med. Men så fort jag flyger till en annan stad så försvinner karaktären som den jag spelar med har och vi kan inte se varandra. Någon som vet vad detta kan bero på?

Tack på förhand!

/Mathias
    • Nvandenbrink
      Av Nvandenbrink
      Hej!

Jag jobbar på en liten skola, där vi har haft enorma problem med vårt nätverk de senaste månaderna.

Vi har ett Telia-abbonnemang på 24 Mbit/s, som är anslutet till ett modem (det vanliga som medföljer Telia-abbonnemang). Modemet är i sin tur kopplat till en switch, som är kopplad till två routers som skapar varsitt trådlöst nätverk. Switchen är också kopplad direkt till några sladduttag i olika delar av byggnaden.

När det är många datorer som försöker använda internet samtidigt (om t.ex. en skolklass använder sina elevdatorer på en lektion) brukar det innebära stora störningar. Många användare kan inte ansluta till de trådlösa nätverken, och även de som kan det kan inte komma åt Internet. Ofta startar modemet om sig av sig själv, ibland så ofta som upp till 200 gånger om dagen (enligt Telia).

Vi har bytt ut modemet, de två routrarna, och switchen som kopplar samman dem, men problemet kvarstår ändå. Telia har också skickat en tekniker som inte kunde hitta något fel på anslutningen in till byggnaden. Vi har också provat att koppla bort allt från nätverket utom modemet, och sen stresstestat modemet genom att ansluta 10 datorer i taget till det (trådlöst) och starta nedladdningar på alla. Det ledde till långsam nedladdning, men problemet med att modemet startade om sig och nätverket blev otillgängligt uppstod INTE.

Jag förstår att vår bandbredd egentligen är för liten för vår arbetsplats, men det verkar som om problemen med nätverket uppstår även när det inte är särskilt tungt belastat, utan bara när många datorer är anslutna till det samtidigt.

Vi är en liten arbetsplats med begränsade resurser och tyvärr också bristfälliga kunskaper. Jag vet inte riktigt vart/hur jag ska fortsätta felsöka. Finns det en spärr i routers som hindrar för många användare? Jag skulle vara mycket tacksam för hjälp!

Tack på förhand!
    • Ravoos
      Av Ravoos
      Hej.

Jag har några problem med pom.xlm filen och med maven med ett project.

Vad jag ska göra ät att få data från en web socket. Specifikt, dom sju senaste dagarnas data och sen skriva ut det med medianen. Jag skriver ut det med hjälp av en klient.

Här är dom två:

// Min DAO som har all info Tempratur t1 = new Tempratur(12, LocalDateTime.of(2014,Month.JANUARY, 1, 10, 10, 30)); Tempratur t2 = new Tempratur(8, LocalDateTime.of(2014,Month.JANUARY, 2, 10, 10, 30)); Tempratur t3 = new Tempratur(22, LocalDateTime.of(2014,Month.JANUARY, 3, 10, 10, 30)); Tempratur t4 = new Tempratur(3, LocalDateTime.of(2014,Month.JANUARY, 4, 10, 10, 30)); Tempratur t5 = new Tempratur(15, LocalDateTime.of(2014,Month.JANUARY, 5, 10, 10, 30)); Tempratur t6 = new Tempratur(16, LocalDateTime.of(2014,Month.JANUARY, 6, 10, 10, 30)); // Min Websocket @GET @Path("/belysning/median") @Produces(MediaType.APPLICATION_XML) private Double getBelMedian() { int size = dao.getAllBel().size(); return dao.getAllBel().stream() .mapToDouble(Belysning::getKw) .sorted() .skip((size - 1) / 2) .limit(2 - size % 2) .average() .orElse(Double.NaN); } // Min klient case 9: System.out.print("Veckans belysning KW och medelvärdet är: "); String xmlBel = service.path("rest") .path("services/belysning/median").accept(MediaType.APPLICATION_XML).get(String.class); System.out.println(xmlBel + "/n"); System.out.println(); break; Nu. När jag kör detta får jag detta fel medelandet:

Failed to execute goal org.codehaus.mojo:exec-maven-plugin:1.2.1:exec (default-cli) on project KlientProject: Command execution failed. Process exited with an error: 1 (Exit value: 1) -> [Help 1]

Jag vet inte vad felet är. Min lärare säger att det har med pom filen att göra, men jag vet inte felet.

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <project xmlns="http://maven.apache.org/POM/4.0.0" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://maven.apache.org/POM/4.0.0 http://maven.apache.org/xsd/maven-4.0.0.xsd"> <modelVersion>4.0.0</modelVersion> <groupId>com.mycompany</groupId> <artifactId>KlientProject</artifactId> <version>1.0-SNAPSHOT</version> <packaging>jar</packaging> <properties> <project.build.sourceEncoding>UTF-8</project.build.sourceEncoding> <maven.compiler.source>1.8</maven.compiler.source> <maven.compiler.target>1.8</maven.compiler.target> </properties> <dependencies> <dependency> <groupId>com.sun.jersey</groupId> <artifactId>jersey-client</artifactId> <version>1.19.4</version> </dependency> <dependency> <groupId>javax</groupId> <artifactId>javaee-web-api</artifactId> <version>7.0</version> <type>jar</type> </dependency> <dependency> <groupId>com.sun.jersey</groupId> <artifactId>jersey-json</artifactId> <version>1.17.1</version> </dependency> <dependency> <groupId>com.google.code.gson</groupId> <artifactId>gson</artifactId> <version>2.8.2</version> </dependency> </dependencies> </project> Vet ni vad felet är?
  • Senaste som Tittar

Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.

• Obesvarade ämnen

• Nya ämnen

• Aktuella jobb

Alla lediga jobb
  • Skapa nytt...