Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win 7 till 8


axivse

Rekommendera Poster

Hej

Jag tänkte uppgradera till w8 pro från 7. Om jag väljer att göra en installation från grunden, försvinner 7;an från den dolda partitionen då? Eller kan jag göra en återställning till fabriksinställningen. Har Acer laptop. Det finns recoverskivor som jag gjorde vid inköpet.

 

Någon som vet?

 

kenneth  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra fråga, är inte helt säker, men eftersom denna partitionen är dold, och ligger som egen enhet, så borde den inte beröras av att man bara gör en uppgradering.

Men man bör nog inte hålla på med att ta bort någon partition eller göra någon ny partition, i samband med uppgraderingen, risken finns att den dolda kan byta enhetsbokstav eller så, och då kan det bli problem, vid användning av recoveryskivorna som då kanske inte hittar rätt väg för den dolda partitionen.

 

Jag kan inte lova något, har aldrig testat detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om jag skulle lagt in windows 8 på min laptop skulle jag köpa en ny disk till detta ändamålet, skiter det sig så är det ju bara att sätta tillbaka original disken och kör som om inget hade hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om jag skulle lagt in windows 8 på min laptop skulle jag köpa en ny disk till detta ändamålet, skiter det sig så är det ju bara att sätta tillbaka original disken och kör som om inget hade hänt.

 

Eller också att klona disken med alla dess partitioner till en extern USB-disk eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...