Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hög diskanvändning


Trollet85

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min kompis har lite problem med sin hårdisk i sin dator. Den hänger sig och disken används maximalt och segar ner datorn rejält så att man bara kan stänga av med power-knappen eller dra ur kontakten ur datorn.

 

Hårdvara:

 

Grafikkort: NVIDA GeForce GT 640

Processor Intel Core i5-3350P CPU @ 3.10GHz

Arbetsminne/RAM: 8,00GB

Operativsystem: Windows 8 64 bit

Tacksam för hjälp!!!!

 

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

möjligen defragprogram elr annat , titta efter bakgrundsprogram i uppstart eller ctrl-shift-delete, välj aktivitetshanteraren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart defrag 2.. Sedan finns det fina programmet advanced system Care free (Iobit) men man kanske skulle titta på inställningar vad den ska göra och inte så att programmet städar bort det man vill ha kvar, men annars ett lättanvänt program. :thumbsup:

 

Ccleaner ska man nog inte använda om man inte är en avancerad användare, förstört många datorer för vissa om man inte "Vet hur"...spelar ingen roll vad du markerar eller ställer in programmet har ett eget liv.. :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan ni försöker defragmentera hårddisken, kontrollera att den är frisk!

Annars finns en risk att den kraschar eftersom det som beskrivs ovan kan vara en skadad disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen så var svaret från början från mig att i aktivitetshanteraren processer om det var i gång hela tiden.. :wacko: Håller med NordicOne.. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart defrag 2.. Sedan finns det fina programmet advanced system Care free (Iobit) men man kanske skulle titta på inställningar vad den ska göra och inte så att programmet städar bort det man vill ha kvar, men annars ett lättanvänt program. :thumbsup:

 

Ccleaner ska man nog inte använda om man inte är en avancerad användare, förstört många datorer för vissa om man inte "Vet hur"...spelar ingen roll vad du markerar eller ställer in programmet har ett eget liv.. :thumbsdown:

.

Jag använder de två första programmen o det kan jag också rekomendera.

 

 

 

-----------------------------

Moderator har redigerat inlägget, så att det blev rätt mot citatet av Talisman

Och tagit bort kopian av inlägget därefter, som därefter inte behövdes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...