Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur spara bilder på SD-kort i Android?


Börni

Rekommendera Poster

Har nyligen införskaffat en Galaxy Ace 2 (räcker bra för mig) och uppgraderat OS till Jelly Bean 4.1.2. Jag köpte också samtidigt ett SD-kort att spara bilder på eftersom jag förstått att det är struligt att återskapa om man klantar sig och av misstag raderar bilder på internminnet. Nu verkar det som att alla bilder (även sådana som sparas av någon bilderedigeringsapp) hamnar på internminnet och jag hittar inget sätt att flytta till SD-kortet. Jag har förstås missat något, annars förstår jag inte vitsen med ett externt minneskort.

 

Vad har jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv ingen Samsung men dock Android. 

 

Öppna kameran så kameran är aktiv och välj "Settings" / inställningar (den där runda taggiga ringen).

Där ska finnas att du kan välja "Lagring" i en meny och där ska du kunna välja mellan Minneskort och Internt minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa ett dropbox-konto och installera Dropboxappen på telefonen. Då gör det inget om du tar bort bilden på kameran eftersom nytagna foton automatiskt kopieras över till Dropboxkontot när du tagit ett foto. Det är också smidigare att kopiera över bilder till egna datorn från Dropboxkontot än vad det är från mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Först en ursäkt för att jag inte svarat och tackat för de tips jag fick. Jag befann mig på en längre utomlandsresa och fick problem med internetkoppling på min dator. Det överskuggade allt annat och fick mig att tappa fokus på bildsparandet. Men tack Lighthouse för inlägget, det ledde in mig på rätt spår. Tack också till Tune för tipset om Dropbox. Jag ska kolla vidare på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...