Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudfråga i Win 8


enttog

Rekommendera Poster

Går det att separera ljudvolymen mellan hörlurar och externa högtalare i Win 8?
Måste det vara så att externa högtalarna kopplas bort när man kopplar in hörlurar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Du har inte skrivit vad du har för dator? Bärbar? Stationär? Vet bara hur det fungerar på bärbar dator då jag bara kört med detta.

Det är så att det sitter  (på min nuvarande bärbara 17") 2 stycken 3,5mm stereoutgångar för hörlur eller sladd till extern förstärkaringång och när man ansluter 3,5mm telepropp i detta uttag kopplar man bort de interna högtalarna detta för att inte överbelasta högtalarförstärkaren i datorn. Däremot kan jag  köra,  antingen med 2 hörlurar eller 1 hörlur och 1 extern stereoanläggning ansluten till utgångarna ljudet regleras med den inbyggda volymkontrollen men även med stereoförstärkarens ljudvolymkontroll. Du har inte beskrivit vad för externa högtalare du använder är det datorhögtalare som ansluts med stereopropp i hörlursuttaget? Hur många uttag har du? Ett eller två?

http://www.kjell.com/default.aspx  Kjell & Co. säljer i så fall en liten "delare" som heter 39-200 (söker du på länken här ovan så skriv 39200 

så får du upp bild och pris på den.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta mej för den knappa informationen. Jag har en stationär dator HP Elite 7500 core i7. Jag har kopplat datorhögtalare i ordinarie ljudutgång på baksidan, grön anslutning. Där finns 5 uttag till. Är det något av dessa jag bör använda till hörlurarna? På framsidan finns 2 uttag 3,5 mm. Det till vänster fungerar på mina hörlurar, men då kopplas högtalarna bort. Uttaget till höger vet jag inte hur det fungerar, där hörs inte hörlurarna men högtalarna hörs. 

I kontrollpanelen står det Högtalare / hörlurar. Innebär det att separat volymkontroll är omöjlig? Det är egentligen detta att kontrollera volymen separat som jag är ute efter. Kanske underlättar dessa fakta ditt svar. Tack för Ditt engagemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www8.hp.com/se/sv/troubleshooting.html

 

Hej igen Du har en sida här där du hittar Bruksanvisningar och annan information om HPs produkter

 

Audio/Multimedia
  • High definition audio (all ports are stereo)

  • Microphone and headphone front ports 3.5 mm (0.14 in)

  • Line-out and Line-in rear ports 3.5 mm (0.14 in)

 

Din dator heter HP Elite 7500 vilket jag sökte på och bruksanvisningen finns men är på Engelska men det framgår att 3,5 mm anslutningarna på framsidan är dels en mikrofoningång och den andra hörlursutgång.

http://korta.nu/hpbruksanv  Här finns bruksanvisning till din dator på Engelska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har du Realtek HD i kontrollpanelen? I så fall, öppna den och klicka på "Avancerade inställningar". Där finns valmöjligheter för uppspelning av ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...