Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösenord


Torparen

Rekommendera Poster

Jag har sedanen några månader tillbaka en bärbar Dell dator. Fram till i går behövde jag endast använda mig av lösenord då jag startade upp datorn.  Nu är det så att om jag inte använder datorn på några få minuter måste jag logga in på nytt.

 

Kan det vara något husspöke som varit och pillat i operativprogrammet? Vilket fall som helst tacksam om någon vill och kan ge mig något tips hur jag skall slippa och knacka in lösenordet efter varje paus.  :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kan det vara så att dina energisparinställningar blivit ändrade, så att lösenord krävs efter att tex. skärmen släckts ned eller om du har någon skärmsläckare igång och detta blivit ibockat att det krävs lösenord?

 

Kontrollera detta samt om du ha skärmsläckare att inte den rutan "kräv lösen ord" (eller vad det står) är ibockad.

 

Och se denna: Guide - Logga in i Windows automatiskt utan att ange lösenord

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kan det vara så att dina energisparinställningar blivit ändrade, så att lösenord krävs efter att tex. skärmen släckts ned eller om du har någon skärmsläckare igång och detta blivit ibockat att det krävs lösenord?

 

Kontrollera detta samt om du ha skärmsläckare att inte den rutan "kräv lösen ord" (eller vad det står) är ibockad.

 

Och se denna: Guide - Logga in i Windows automatiskt utan att ange lösenord

 

Mvh

Hej

Tack för din väl utformade anvisning. Jag försökte göra enligt din anvisning, men jag fick inte upp samma bilder som du. Men som jag skrev tidigare "kan det vara ett husspöke" så lutar det år det hållet. Nu när jag körde i gång maskinen från viloläge frågades det inte efter lösenord.

 

Slutligen en fråga är du flugfiskare jag under den tid jag bodde i Sundsvall fiska jag harr i Ljungan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag försökte göra enligt din anvisning, men jag fick inte upp samma bilder som du. Men som jag skrev tidigare "kan det vara ett husspöke" så lutar det år det hållet. Nu när jag körde i gång maskinen från viloläge frågades det inte efter lösenord.

 

 

Jag har svarat i guiden inlägg #6 .

 

 

Slutligen en fråga är du flugfiskare jag under den tid jag bodde i Sundsvall fiska jag harr i Ljungan.

 

Nej, jag är från Östersund och fiskar mest i Jämtlandsfjällen, visserligen har jag varit i Ljungan men aldrig neråt Sundsvall.

Men Harren är en rolig fisk att ta på flugspö, stridig och många missar denna goda fisk som rökt vilket jag tycker är synd.

Mvh

 

Ps. Jovisst har jag fiskat därnere, men då på laxfiske i Bergeforsen utanför Timrå, Indalsälvens sista bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...