Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återskapa konton i Windows Live Mail.


marita1

Rekommendera Poster

Någon som vet hur man får tillbaka sina konton i WLM?

 

När jag ominstallerade min dator så sparade jag undan kontakter och gamla mail men inte mina e-postkonton för jag trodde det var enkelt att återskapa dessa. Det är det tydligen inte. Har ingen aning om hur man skall gå tillväga.

 

Har Telia som internetöperatör dvs telia.com. Alla uppgifter finns tillgängliga på papper, Telias användarnamn och lösen, kundnummer osv.

 

Någon som kan sätta mig på rätt spår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska ni ha!

 

Dock gjorde jag något jag skulle gjort redan från början, öppnade Telias Supportassistent. Den lotsade mig genom en mycket enkel operation bara man har sina inloggningsuppgifter tillgängliga. 

 

Loggar man sedan in med sitt Live-Id så får man tillbaka alla sina kontakter automatiskt. Dock är alla gamla mail borta tyvärr.

 

/Marita.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bara sparat kontakter, men det löste sig automatiskt när jag loggade in. Mailen hade jag inte fått med. Klantigt.

 

Laso, jag skall kolla. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du har valt en inställning i klienten att hämta ner mailen från mailservern, istället för att låta dem ligga kvar där. Jag är dock inte bekant med vare sig mailklienten eller Telias mailsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...