Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nedräkning på hemsidan


Giveitall.se

Rekommendera Poster

Driver en webbutik och har den hos Textalk. Något jag har tänkt på länge är att ha en Nedräkning på toppraden som visar hur lång tid det är kvar att beställa om vi skall skicka det samma dag. Har letat runt efter någon bra script men hittar ingen. Någon som har erfarenhet av nedräkningar?

Det skall vara vid klockan 17.00 som sista beställningstiden skall vara varje vardag och om det går så skall det vara annorlunda tid på helgen så då skall den räkna ner tills på måndag kl 17.00. Fast går inte det så räcker det med samma tid varje dag.

 

Hoppas någon kan hjälpa mig med att fixa detta. Skulle uppskattas mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag har använt den här tidigare och tyckte att den var alldeles förträfflig. Så jag tycker du ska titta på sidan, läsa dokumentationen och titta på exempel och se om det är något som passar dina behov.

 

http://www.keith-wood.name/countdown.html

Jag har kollat runt på sidan och försökt få någon att passa mina behov men hittar ingen som räknar ner till samma klockslag varje dag. Den skall vara utan dagar. Bara timmar minuter och sekunder med någon snyggt upplägg som ser bra ut och som passar mellan knappen "Plagg" och "Kontakta oss" högst upp på sidan. På sidan www.giveitall.se.

 

Missade jag någon eller har du något mer tips? :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


var eventdate;
var now = new Date(); 

var limit = 12;  //timmen som den ska räkna ner till.

if(now.getHours()>(limit-1)){  // om den gått över limiten, gå till nästa datum
	eventdate = new Date(now.getFullYear(), now.getMonth(), now.getDate()+1, limit, 0, 0, 0);
}else{
	eventdate = new Date(now.getFullYear(), now.getMonth(), now.getDate(), limit, 0, 0, 0);
}

var seconds_left = (eventdate - now) / 1000;
var seconds, days, hours, minutes;
var ID;

function update() {
	now = new Date();
	seconds_left = (eventdate - now) / 1000;
	
	days = parseInt(seconds_left / 86400);
	seconds_left = seconds_left % 86400;
	 
	hours = parseInt(seconds_left / 3600);
	seconds_left = seconds_left % 3600;
	  
	minutes = parseInt(seconds_left / 60);
	seconds = parseInt(seconds_left % 60);

	document.getElementById("countdown").innerText =  hours + "tim " + minutes + "min " +seconds + "sek" ;
	ID=window.setTimeout("update();",1000);
}

update();

Detta script fungerar, tar dock ej hänsyn till helg, så det får man bygga in i, men det är inte svårt.

 

Förutsätter att du har ett element med ID countdown på sidan.

 

Utseendet och placering styr du med CSS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...