Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Top documentary films - gratis


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Visserligen är ofta textningen på engelska om man ser till att välja text ( i vissa saknas den helt), men i gengäld hittar man dom flesta bra vetenskaps-dokumentärerna. Stöder filmen och din dator HD - se till att välja detta och då med fullskärmsläge.

Top documentary films

 

Bl.a. en del från Nova redaktionen som tidigare sänts på SVTs Vetenskapskanal tex.

The Fabric of the Cosmos eller The Elegant Universe med Professor Brian Greene

 

Min absoluta favorit är Dr. Carl Sagan vars dokumentärserie Cosmos som sändes första gången i SVT på tidigt 80-tal och visats i mer än 60 länder och setts av fler än 500 miljoner. Den var så genomtänkt att föga förvånande - håller den än idag.

Då minns jag knappt den, men senare har jag sett om serien i sin helhet på 7 DVDs 4:3 (som också är mycket svåra att få tag på), men som tur är finns allt att se här: Cosmos: A Personal Voyage (Carl Sagan)

Någon bättre på att förklara saker finns knappast, tyvärr numera bortgången i cancer.

 

Kategorierna är många.

 

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det uppskattas. :)

 

Ett citat fån TDF ovan som är värt att beakta:

 

We always have to keep in mind that a Documentary, after all, can tell lies and it can tell lies because it lays claim to a form of veracity which fiction doesn’t. Some of the documentaries are made just to discredit some particular person, party, organization, system etc, but most of them here on TDF are non biased, without prejudice and worth watching.
 
Overall at Top Documentary Films you can find 2100+ (more to come) stunning, eyeopening and interesting documentaries. Choose one that suits your interest through navigation system of TDF, watch it, and tell us how it was through comments.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...