Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ta bort Winword.exe?


VIM

Rekommendera Poster

Väldigt ofta, när jag ska spara om ett dokument till ett annat format,  stoppas jag av att programmet är öppet i Winword.exe. Jag har sökt efter programmet för att se vad detta är men det står inte att finna någonstans trots att filen/programmet är öppet i just Winword.exe. Hela arbetskvällar stoppas av detta vedervärdiga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ta bort det får du avinstallera Microsoft Office.

(Det är alltså dess programdel Word)

 

Om det nu inte är något illasinnat program som tagit sig det namnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja "något illasinnat program som tagit sig det namnet" tror inte jag på.  Hellre då att det är något tillägg som ställer till det. Exempel på funna repliker i samband med problem med "MS Word not shutting down properly": 1. Well definitely an add-in is causing this. I'd have to suspect End Note if it is the only add-in that you have. But check for any COM add-ins too. 2. I had the same problem and uninstalled Search Button add-in from Microsoft Labs. Problem gone.

 

Men VIM det vore bra om du skrev 1. vilken Office version du har 2. till vilket format du försökte ändra ditt Worddokument 3. ditt operativsystem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du sparar... Väljer du då "Spara som..." och ändrar dokumentets namn på något sätt??

 

Tex. öppnar dokumentet: Nisse.doc och sparar som Nisse1.doc etc.??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ta bort det får du avinstallera Microsoft Office.

(Det är alltså dess programdel Word)

 

Om det nu inte är något illasinnat program som tagit sig det namnet?

Det skulle m.a.o. betyda att MS Office är helt beroende av Winword. exe   eller.....?

Du kanske menar att ta bort MS Office först och därefter ta bord Winword. exe (om jag lyckas finna det) och därefter återinstallera Office?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja "något illasinnat program som tagit sig det namnet" tror inte jag på.  Hellre då att det är något tillägg som ställer till det. Exempel på funna repliker i samband med problem med "MS Word not shutting down properly": 1. Well definitely an add-in is causing this. I'd have to suspect End Note if it is the only add-in that you have. But check for any COM add-ins too. 2. I had the same problem and uninstalled Search Button add-in from Microsoft Labs. Problem gone.

 

Men VIM det vore bra om du skrev 1. vilken Office version du har 2. till vilket format du försökte ändra ditt Worddokument 3. ditt operativsystem

Hej mbgtmari, jag kör Windows 7 och Office 2010 premium. Jag försökte ändra till Word 97-2203 dok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du sparar... Väljer du då "Spara som..." och ändrar dokumentets namn på något sätt??

 

Tex. öppnar dokumentet: Nisse.doc och sparar som Nisse1.doc etc.??

Jag väljer "spara som" och försöker ändra till "Word 97-2003 doc. format

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle m.a.o. betyda att MS Office är helt beroende av Winword. exe   eller.....?

Du kanske menar att ta bort MS Office först och därefter ta bord Winword. exe (om jag lyckas finna det) och därefter återinstallera Office?

Nja.. MS Office består ju av flera program. Ett av dessa är Word. Om du avinstallerar MS Office så avinstalleras även Word. Installerar du Office igen så får du tillbaks Word.

(eller - man kan, eller kunde, välja vilka program man vill ha installerade, ex. bara Excel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller MS-Office 2010 (och även andra  utgåvor) så finns en funktion där att ta till för att reparera - utan att behöva avinstallera och sedan ominstallera.

 

Testa först detta inlägg #2 "reparera Office Word installationen" en bit ned i inlägget:

//eforum.idg.se/topic/339828-fladdrande-markör/?p=1598733

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Winword.exe är namnet på just det program som till vardags kallas just Word. Det är alltså processen som heter "winword.exe".

Om du stopppar processen "winword.exe" innebär det att programmet stängs ner och du kan inte spara dokumentet eftersom programmet, förstås, är stängt.

Det låter mer som att du försöker spara om dokument med skrivskydd alternativt, om det är i din nätverksmiljö på jobbet, så har du inte rättigheterna att spara eller ändra i vissa dokument.

Det senare stöder jag på det du skrev om att du "väldigt ofta", dvs inte alltid möts av meddleandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...