Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför fuska i spel?


Sture888

Rekommendera Poster

Hur kan folk anses sig stolta med att fuska, att knappa in en kod och får oändligt med skott eller bli odödlig? Men då spelas inte spelet under regelrätt förutsättning. Vad är själva poängen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man spelar Sudoku brukar man kunna välja Lätt, medel och svår.

I ett svårt spel kan man med viss fusk ändra spelformen till lätt för att spela ut spelet.

Sedan kan man börja om, utan fusk, och spela spelet igen.

 

Jag har inte sett någon som visat stolthet med "cheat enabled".. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man spelar Sudoku brukar man kunna välja Lätt, medel och svår. I ett svårt spel kan man med viss fusk ändra spelformen till lätt för att spela ut spelet. Sedan kan man börja om, utan fusk, och spela spelet igen. Jag har inte sett någon som visat stolthet med "cheat enabled".. ?

 

Folk verkar ju vara stolta när man frågar om de klarade spelet. Jo visst, jag slog in en kod så blev man odödlig och klarade alla banor helt galant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag har inte sett någon som visat stolthet med "cheat enabled".. ?

Jag håller med där! Jag har heller aldrig hört någon uttrycka sig på det sättet. 

Däremot kan jag tycka att det är lite roligt att trycka in något fusk någongång för att få mer detaljér av spelet som jag varken hade kunnat haft tid att göra eller ens klarat av utan. 

Men det är ju inte en "stolthet" i att "klara av" ett spel som man skrivit in fusk i. Det är ju därför det OFTAST står någonstans i spelet om man har skrivit in fusk eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det magiska ordet "vänta" för barn/ungdomar.

 

Fuska är för mig en affärsmodell för att snabbare köpa ett nytt spel när man klarat av det man fuskat i, eller tyckt är tråkigt eller svårt.

Finner ingen vits med detta annars?

 

Många ungdomar har svårt med tålamodet i det mesta tycker jag.

Saker och annat ska hända nu inte i morgon eller nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

I spel som GTA: San Andreas, där det är en stor värld, burkade jag knappa in koder för att kunna flyga omkring och ha skoj.

Jag brukade nästan aldrig fuska i uppdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hur kan folk anses sig stolta med att fuska, att knappa in en kod och får oändligt med skott eller bli odödlig? Men då spelas inte spelet under regelrätt förutsättning. Vad är själva poängen?

Du har fullständigt rätt om det är uppdrag men om det är t.ex ett free roam spel om man inte gör uppdrag eller har klarat ut det så kan man ju faktiskt ha roligt med fusken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...