Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa Nytt ämne / Ny tråd


Gäst Datorbrukare

Rekommendera Poster

Fast det är ju ENBART om man skall skapa ett nytt ämne/tråd (samma sak trots olika namn i språkbruket) i forumet "Avreagera dig".

 

När man vill skapa ett nytt ämne så måste man först bestämma sig vilket (del-/under-)forum som man skall posta i.

Det enklaste är att utgå från översikten på startsidan

Dvs. först välja kategori. T.ex. klicka på länken för Program.

Därefter väljer man, och klickar på länken för, forum. T.ex. "Ordbehandling - Word m fl

Därefter så klickar man på knappen "Skapa nytt ämne".

 

 

Ps.

     Flyttar denna tråd till forumet "Diskutera Eforum" (från forumet "Avreagera dig!")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Datorbrukare
Först och främst: Jag skriev fel. Var god ersätt med följande (och flytta det till rätt ställe):

 

Rättelse i:

Att skapa nytt ämne i kategori "Övrigt" (f=26)

 

1) Logga in

 

2) Klistra in följande länk i adressfältet (obruten rad):

//eforum.idg.se/index.php?app=forums&-- module=post&section=post&do=new_post&f=26

 

3) Nu visas ett formulär. Fyll i det och posta!

 

Sedan ska jag försöka följa dina råd hur man förfar med välja kategori, nytt ämne osv.

 

 

edit: Fördömt! Länken ska se ut så här:


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Datorbrukare

Till moderatorn Cluster

 

Så exakt hur gör jag nu då?

 

Jag vill lägga till ett nytt ämne / ny tråd i kategorin Program. Varför har ni så svårt att förklara hur man gör det?

 

Om ni då ger mig direktlänken till kategorin Program och direktlänken till Nytt ämne - i just kategorin Program - så att jag ÄNTLIGEN kan göra ett inlägg - så vore jag tacksam!

 

Det måste vara ett systemfel att det ska vara så krångligt att SKAPA NYTT ÄMNE! Svara är ju betydligt enklare. Hor forumet i PChemma är det ju inga problem. Varför är det det just i ert forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte skapa ämne i en kategori, utan enbart i ett forum i den kategorin.

 

Du måste alltså som sagt först besluta vilket forum under kategorin Program som du vill posta i. 

 

De forum som finns under kategorin Program är:

När du valt forum så klickar du på knappen Skapa nytt ämne.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Datorbrukare

Jag tror jag kan nu! Se bifogad 'screenshot'. (Om jag nu lyckas bifoga filen). Screen-shoten är från den textbaserade webbläsaren LYNX. Man kanske ska klistra in den bifogade filen? Gör ett försök, ty jag hittar ingen knapp för att bifoga - trots att jag nu använder en grafisk webbläsare, SeaMonkey. Det funkade inte att klistra in vare sig PNG eller GIF-bild. Fick felmeddelande. Krångel igen alltså...

 

Ser att man ska använda "Min media" för att först ladda upp bilder... Hur laddar man upp en bild nu då.... Krångel igen! Ladda upp finns det ju en knapp för... men inte tvärt om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Datorbrukare

Jag tror jag kan nu! Se bifogad 'screenshot'. (Om jag nu lyckas bifoga filen). Screen-shoten är från den textbaserade webbläsaren LYNX. Man kanske ska klistra in den bifogade filen? Gör ett försök, ty jag hittar ingen knapp för att bifoga - trots att jag nu använder en grafisk webbläsare, SeaMonkey. Det funkade inte att klistra in vare sig PNG eller GIF-bild. Fick felmeddelande. Krångel igen alltså...

Ser att man ska använda "Min media" för att först ladda upp bilder... Hur laddar man upp en bild nu då.... Krångel igen!

Ser att man ska använda "Min media" för att först ladda upp bilder... Hur laddar man upp en bild nu då.... Krångel igen! Ladda upp finns det ju en knapp för... men inte tvärt om...

 

Nu ser jag att man först måste växla till den FULLSTÄNDIGA EDITORN. Då gör jag väl det. Och se, en knapp för att bifoga filer dyker upp.
 

post-130287-0-40593700-1378725981_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off-topic:

Är det en bugg att bifogade bilderna inte hamnar rätt??

Om du vill ha bilderna på ett särskilt ställe måste du lägga till dem på det stället, annars är det ju omöjligt för forumprogrammet att veta hur du vill ha dem, dvs klicka på "Lägg till i inlägg" efter filnamnet. Om du har ytterligare frågor gällande detta, starta gärna ett nytt ämne för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Datorbrukare

Off-topic:

Om du vill ha bilderna på ett särskilt ställe måste du lägga till dem på det stället, annars är det ju omöjligt för forumprogrammet att veta hur du vill ha dem, dvs klicka på "Lägg till i inlägg" efter filnamnet. Om du har ytterligare frågor gällande detta, starta gärna ett nytt ämne för det.

Har tagit bort min kommentar. Utskällningen gällde ju Laso, och inte mig - Datorbrukare. Ursäkta mitt misstag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel! Det räckte med att växla till den FULLSTÄNDIGA editorn så dök en knapp upp för att ladda upp filer från min hårddisk! Jag har hållit på med datorer i många år så jag vet faktiskt hur man bifogar filer. Jag tycker att din ton ofta är mästrande. Föga insmickrande.

 

Cecilia svarade på en annan fråga, ställd av en annan användare (Laso), i tråden. 

Jag antar att du (i din textbaserade webbläsare) inte ser att det var ett citat i hennes inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Datorbrukare

Cecilia svarade på en annan fråga, ställd av en annan användare (Laso), i tråden. 

Jag antar att du (i din textbaserade webbläsare) inte ser att det var ett citat i hennes inlägg.

Har rättat till mitt misstag ang Cecilia. Det var JAG som glömde titta efter vem hon kommenterade, nämligen Laso. Jag tittade utan att se, så att säga. Bra, då var det missförståndet också uppklarat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Datorbrukare

Ja, kanske. Men jag tror ändå jag körde grafiskt. Men så bra då, då verkar ju allting uppklarat då! De frekventa misstagen - främst av mig...

Ett litet tillägg bara. Jag laddade upp ett inlägg om Virtuellt tangentbord tidigare i dag. Det verkar ha hamnat på rätt plats; Program - övrigt. Synd bara att ingen är intresserad av inlägget... men det är ju en annan 'femma'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off-topic:

Om du vill ha bilderna på ett särskilt ställe måste du lägga till dem på det stället, annars är det ju omöjligt för forumprogrammet att veta hur du vill ha dem, dvs klicka på "Lägg till i inlägg" efter filnamnet. Om du har ytterligare frågor gällande detta, starta gärna ett nytt ämne för det.

Bara en lätt kommentar tillbaka, innan uppdateringen gick det utmärkt att göra såhär, bifogade bilder la sig rätt ändå, därför som jag tyckte det kunde vara en "bugg".

Men det är kanske som mycket annat nu, göra om och lära sig det nya rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag kan nu! Se bifogad 'screenshot'. (Om jag nu lyckas bifoga filen). Screen-shoten är från den textbaserade webbläsaren LYNX. Man kanske ska klistra in den bifogade filen? Gör ett försök, ty jag hittar ingen knapp för att bifoga - trots att jag nu använder en grafisk webbläsare, SeaMonkey. Det funkade inte att klistra in vare sig PNG eller GIF-bild. Fick felmeddelande. Krångel igen alltså...

 

Ser att man ska använda "Min media" för att först ladda upp bilder... Hur laddar man upp en bild nu då.... Krångel igen!

 

Ser att man ska använda "Min media" för att först ladda upp bilder... Hur laddar man upp en bild nu då.... Krångel igen! Ladda upp finns det ju en knapp för... men inte tvärt om...

 

Nu ser jag att man först måste växla till den FULLSTÄNDIGA EDITORN. Då gör jag väl det. Och se, en knapp för att bifoga filer dyker upp.

 

Tittar jag på din bifogade bild, så förstår jag att du ibland har svårt att hitta rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tillägg bara. Jag laddade upp ett inlägg om Virtuellt tangentbord tidigare i dag. Det verkar ha hamnat på rätt plats; Program - övrigt. Synd bara att ingen är intresserad av inlägget... men det är ju en annan 'femma'.

Av oss som är mycket i Eforum är det nog inte så många som fortfarande använder XP, men vi är säkert många som har sett ditt inlägg om skärmtangentbordet. Sedan är det väl så att inlägg som är mer som en beskrivning eller instruktion, och inte en fråga, sällan får svar utan folk läser det bara utan att svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...