Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bokstäverna å,ä och ö


Turnip

Rekommendera Poster

Jag ämnar köpa en ny mobiltelefon, en Samsung Galaxy S4. Men...då jag bor i England kommer ju denna telefon inte att ha å,ä och ö.Jag vet att jag kan ändra språk på telefonen men jag kan ändå inte skriva å,ä och ö när jag textar etcetera. Hur kan jag göra för att få dessa bokstäver?

Skulle gärna köpt telefonen från Sverige men då tillkommer tax och frakt och dessutom säljer tydligen inte affärerna utomlands. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tangentbordssapp som jag hämtat från Playbutik, som man installerar och genom detta får tillgång till ett bättre tangentbord, med flera extra finesser.

 

Passar många olika språk, så det borde kunna ge din telefon ett svenskt tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde gå att använda en app för detta, kör själv med SwiftKey sedan fler år, fungerar utmärkt.

Har just talat med carphone warehouse och de påstår att om man håller inne bokstavsknappen så ska man kunna använda å,ä och ö. Kan det vara sant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog sant, då är det väl A och O i ditt fall du ska knappa flera ggr på, men med denna app är då tanken att du ska få ett svenskt tangentbord på ett normalt sätt, men du gör som du vill, var bara ett förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, normalt så ska man ju kunna få vilket tangentbordsspråk/layout som helst av alla i databasen, enligt din bild Mikael63, men det är ju vanligt att man vill ha lite mer finesser än det vanligt, därav mitt förslag på en populär app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Farming-simulator

Om du vill få ditt tagentbord till Engelska:

Öppna tagentbordet och tryck på kugghjulet.

Sedan väljer du "inmatingsspråk".

Om du sedan vill ändra mellan svenskt och Engelskt drar du på mellansslagstagenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...