Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fortsätta m Apache (på Windows) eller byta till IIS?


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Jag sysslar f n med att göra om min hemsida, som legat i träda under flera år.

Till den änden passar jag på att skicka ut en fråga:

 

Jag planerar att byta ut både kropp och hjärna där hemsidan ligger, d v s att byta ut både mjuk- och hårdvaran och har då funderat på att i stället för nuvarande WindowsXP som serverdator använda Windows Server. Men den är kanske krångligare än Apache, som jag nu använder.

Gubben börjar bli gammal och är inte så bright längre. Kanske ska fortsätta med Apache, men på Windows7-basis....

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows server är inte mycket mer komplicerat än Windows på skrivbordet. Det är fortfarande Windows trots allt.

 

Och om du känner att du behärskar apache så finns det egentligen inte någon anledning att byta ut den. Windows XP borde du ha bytt för länge sedan hur som helst, men att köra Windows Server med apache borde inte vara något större bekymmer tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Innehållet i tråden flyttat till "..bygga dator" av trådskaparen !

Med vänlig hälsning

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kalle!

 

Den här tråden ligger i ett webbutvecklingsforum och det är alltså framför allt sådana som kan Apache och liknande som ser denna tråd, men om du är ute efter att få tips om datordelar är det nog bättre att du frågar i forumet Köpa/Bygga dator. Det är nog bra om du kan komplettera med t ex hur hårt belastad din nuvarande processor (CPU) är för att ge en uppfattning om hur kraftig processor som behövs, samt motsvarande när det gäller RAM-minne, för jag antar att det är väldigt olika krav om du har en besökare i timmen än om du har 1000 besökare som laddar filmer jämnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia !

 

Klart att du har rätt !

Tänkte inte på att det ju faktiskt handlar om datorbygge, utan bara hakade på den förra tråden...

Ska fundera på dina förslag och sedan kopiera över frågorna till rätt forum !

 

Tack för påpekandet !

 

God Jul och Gott Nytt År förresten

 

Med vänlig hälsning

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...