Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! Cecilia!


Snow

Rekommendera Poster

Hej!

Några frågor till Cecilia:

Fråga 1. Varför är jag inloggad när jag öppnar E-forum sidan? Jag loggar ut mig var jag gång jag varit inne på E-forum ändå är jag inloggad nästa gång jag öppnar sidan!

Fråga 2. Jag gjorde som du skrev in mitt inlägg om 2 webbläsare kommer upp, ändå lades filen du bad om in på ditt inlägg som en bild Inte i mitt svar!

Vad är det som har hänt och händer?

Min inloggning ser jag som en säkerhetsrisk för jag vill ha koll på när jag är inloggad och var jag är inloggad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

1. Du kanske har råkat välja något som Håll mig inloggad eller något liknande i webbläsaren. Det finns ingen möjlighet för Eforum att logga in dig utan att du har valt det på något sätt.

 

2. Nog ser det ut som att bilden ligger i ett inlägg som du skrivit: //eforum.idg.se/topic/342660-jag-f%C3%A5r-upp-2-webbl%C3%A4sare-n%C3%A4r-jag-startar-ie10/?p=1614322&do=findComment&comment=1614322

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer mig också, loggar ur eforum, stänger ner fliken i FF, stänger ner webbläsaren, stänger av datorn, nästan gång jag startar, och startar FF, öppnar eforum via en snabblänk, så är jag automatiskt redan inloggad, så har det varit ända sedan nya versionen kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att bara ta bort lösenordet till valda webbplatser ur Firefox, ifall sådana sparats i webbläsaren?
https://support.mozilla.org/sv/kb/Inst%C3%A4llningarf%C3%B6nstret%20-%20S%C3%A4kerhet?redirectlocale=en-US&as=u&redirectslug=Options+window+-+Security+panel&utm_source=inproduct
Knappen "Sparade lösenord".

Alt. i den rutan som visas på bild, lägga till Undantag till webbplatser som man inte vill ha sparade lösenord och inloggningsuppgifter för?

Har inte testat själv, så jag kan tyvärr inte säga hur det fungerar, men om det gör detta och man varje gång måste ange ett lösenord, så måste man komma ihåg att inte klicka  på rutan så att Firefox sparar inloggningsuppgifterna, men kanske då slipper man detta moment om Undantag för webbplatsen införs i FF?

 

Och rensa cachen i Firefox https://support.mozilla.org/sv/kb/Inst%C3%A4llningarf%C3%B6nstret%20-%20Avancerat#w_nedkopplad-lagring

samt töm historiken https://support.mozilla.org/sv/kb/Inst%C3%A4llningarf%C3%B6nstret%20-%20Sekretess?redirectlocale=en-US&as=u&redirectslug=Options+window+-+Privacy+panel&utm_source=inproduct

Nåja, vet ej som sagt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sparar inget lösenord i FF utan jag har bara lagt till Eforum i Bokmärken. När jag loggar ut från Eforum blir jag utloggad och nästa gång jag klickar på eforumbokmärket måste jag logga in igen så jag tror på Flyfishermans teori: att problemet för dem som förblir inloggade, fast de loggat ut, beror på sparat lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också lägga fram en teori. Eftersom du verkar köra ie och jag har ägnat sommaren åt att felsöka mitt jobbs intranät och ie så märker jag lite saker som liknar varandra.

 

IE cachar "favorit" webbplatser lite hårdare än andra. Så om du besöker eforum ofta så kommer siten att cachas extra och när man tömmer cache med standardinställningen så töms inte cache för dessa favoritwebbplatser. I dialogen för tömma cache så finns det en kryssruta högst upp om jag minns rätt som heter något i stil med behåll data för favoritwebbplatser. Denna skall kryssas ur för att tömma caches och cookies.

 

Det är något som brukar lösa sådana här problem, för det var problemet jag hade, ie behöll inloggning även när användaren borde blivit utloggad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst! Klickade på -Verktyg-Internet alternativ- rensade bort historik.

Sedan körde jag CCleaner också och nu får jag logga in manuellt var gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man rensa historik och cashe, men notera dock, att jag inte hade problemet innan eforum blev uppdaterat, utan det kom direkt efter.

 

Jag har inga problem med det, men upptäckte att det uppstod efter uppdateringen, efter någon inloggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...