Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook inbox full


Martassen

Rekommendera Poster

Jag kör Outlook 2013. Jag får mail att min inbox är full fastän att jag har tömt inkorgen. 

Är det något jag missat? Mailen är kopplad till min iphone och jag har även tömt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vad har du för E-postserver?
Tex. om du har POP3 så bör det finnas en inställning att även tömma inkorgen på e-postservern när du hämtar din e-post till datorn.

Har du möjlighet att logga på och kolla din e-post via Webbläsare,  sk. Webb login?
I så fall kan du ju kolla om alla dina e-postmeddelanden ligger kvar på servern och då radera e-post därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rör felmeddelandet just inkorgen eller kontot som helhet?

Är det en Exchange-server så kan ju Borttaget/Papperskorgen vara synkad och då räknas även utrymmet på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kollar epostinställningar i min iphone står det

POP kontoinformation:
Beskrivning: pop.bredband.net. 

Vid server för inkommande epost:
Värdnamn pop.bredband.net

Server för utgående epost:
Smtp: smtprelay1.telia.com

 

När jag kollar i min outlook på datorn står det:
Serverinformation: 
Kontotyp: IMAP
Server för inkommande epost: imap.bredband.net
Server för utgående epost(smtp): smtp.bredband.net

 

Hur ska jag göra?

 

Mailet jag får står det:
Warning: Your mailbox is full!
Your mailbox is full! It is currently over is allowed capacity.
As of now, incoming messages can no longer be received, and they are being returned to the sender indicating your mailbox is full.

Note: mail kept in folders such as 'trash', 'Deleted Items', etc.
count towards your quota.

 

Lösenordet som är inmatat i inställningarna har jag glömt så jag får isåfall skapa ett nytt om jag ska se mail på webben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifrån mail service:Postmaster@bredband.net

Till: cpuser_mittanvändarnamn@bredband.net

 

 

Jag tog några kort med min iphone och skickade till mig själv och dom har inte kommit fram ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då ligger det en massa e-post meddelanden kvar på servern och dessa måste du då rensa ut, som jag skrev i mitt tidigare inlägg.
Antigen genom att konfigurera E-post klienten att rensa meddelanden på servern efter hämtning eller att logga in via Webbmail och då behöver du inloggningsuppgifterna - om Webbmail stöds av Bredband.net.

 

Dessa uppgifter bör stå i brevet du fått när du tecknade avtalet hos dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då ligger det en massa e-post meddelanden kvar på servern och dessa måste du då rensa ut, som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Antigen genom att konfigurera E-post klienten att rensa meddelanden på servern efter hämtning eller att logga in via Webbmail och då behöver du inloggningsuppgifterna - om Webbmail stöds av Bredband.net.

 

Dessa uppgifter bör stå i brevet du fått när du tecknade avtalet hos dom.

 

 

Tror jag ej har kvar detta brev. Hur kan jag göra för att rensa meddelanden på servern? Annars får jag väl gå in på bredband.net och se hur det ser ut där.

 

Tänkte om inställningen finns i Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se här för tips Outlook 2013:
Särskilt punkt 6 https://www.telia.se/foretag/support/epost/konfigureraepostkonto#tabMenu_0=outlook2013

Där du kan bocka i efter egna val, hur meddelanden på servern skall hanteras.

 

Samt detta, men det handlar mer lokalt i E-postklienten http://office.microsoft.com/sv-se/outlook-help/ta-bort-ett-meddelande-HA102809363.aspx

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat Borttaget och Skräppost?

 

Note: mail kept in folders such as 'trash', 'Deleted Items', etc.
count towards your quota.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne på webben nu och hade 92 meddelanden i papperskorgen som jag tog bort.

Så nu borde det rassla in massa mail!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att skicka en ny e-post till dig själv. Inga gamla e-postmeddelanden kan ju komma, ifall din brevlåda på servern var fylld.

 

Ps. Har du hittat inställningarna i Outlook 2013 som jag tipsade om i inlägg #9?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inne precis ändra till 465 och SSL som redan var förvalt. Det var 20 någonting innnan jag ändra till 465. Sen testades det och jag fick felmeddelande att tidsgränsen för åtgärden överskreds innan servern för utgående post svarade, kontakta systemadm.

 

Vad gör jag nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska min dialogruta se ut som ovan? Det verkar funka nu. Kunde dock tidigare skicka mail till mig själv men fick varje dag att det är fullt. 

 

Är jag fortfarande tvungen gå in på webbmailen och rensa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack! Hittar ej ge poäng.

Poäng ger man genom att klicka på den gröna pilen (Rösta upp detta inlägg står det om man hovrar med musen ovanför pilen) och återfinns till höger i inlägget/inläggen som man vill belöna.

 

Dessutom har det tillkommit en knapp till efter forumuppgraderingen; "Markera löst" som kan användas av Trådskapare eller Moderator för att lyfta fram ett särskilt inlägg som bidragit till lösning och detta inlägg blir då i en annan färg samt en kopia av detta läggs också längst upp i trådens början.

Samt att själva tråden för en grön bock med märkning att den är besvarad (tillsvidare engelska Answered) som syns när en besökare listar trådar i just den avdelningen.

Mvh

 

post-73434-0-62383800-1378468807.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...