Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilder, öppnas i samma fönster


Monshi

Rekommendera Poster

I förra versionen av IP-board öppnades bilder inom samma sida man var på, i ett fönster i fönstret.

 

Nu öppnas de som en ny sida varvid det man eventuellt skrivit som svar försvinner (ska det inte autosparas?).

 

Antingen lägg in funktion så att bilder öppnas inline eller ändra länken så att de öppnas i ett helt nytt fönster/flik.

Ni som undrar vad jag menar klicka på bilden

 

post-8996-0-98361700-1378317473.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra.
Hade precis fundering på att skapa en testtråd för att testa detta ytterligare, men nu behöver jag inte när fler upplevt samma problem.

Har själv lagt märke till detta irriterande; att inlägg man skriver, försvinner i det blå om man samtidigt klickar på bild när denna öppnas i nytt samma fönster.

[Edit] Dessutom är det segt att klicka på tillbakaknappen i Webbläsaren, särskilt om forumet är trögt.

Och att följa en tråd med flera inlägg som innehåller bilder blir mycket jobbigt, blir dålig översikt.

Förr klickade man på dessa så förstorades bilden och sedan bara att skrolla vidare ned bland inläggen alt. först klicka en gång till på bilden så den återfick den förminskade storleken.

 

[Edit] Ändrat från nytt till samma fönster skall det vara, 2:a stycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kollar om det går att lösa på nåt bra sätt.

Låter bra, det torde vara möjligt iochmed att det fungerade i förra versionen och fungerar i andra forum med Ip-board.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Klicka på bilden ovan.

Har aktiverat Lightbox-vyn för bilder. Slår på både befintliga och nya bilder direkt.

skrev utvecklaren i en annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det fungerar riktigt bra tycker jag.

 

Testa med en bild som innehåller lite mer:

 

post-73434-0-96763800-1379101804_thumb.jpg

 

post-73434-0-94762500-1379101887_thumb.png

 

Klick på sista bilden efter att den öppnats upp; ger automatiskt första bild i inlägget och ett ytterligare klick (ibland) tillbaks - nytt! Även om jag gärna sett tvärtom. :)

Det står då också uppe i vänstra hörnet av bild #2 PREV vad det nu betyder?

 

[Edit] Skillnaden nu är också - på gott eller ont - att filnamnet på bilden framgår, vilket det inte gjorde tidigare. ;)

[Edit 2] Finns en tråd i Testhörnan tillsvidare där detta går att prova mer med hur alla andra utom första växlar
//eforum.idg.se/topic/341661-test-av-antal-bifogade-bilder-i-ett-inl%C3%A4gg-och-i-tr%C3%A5den-totalt/

Pröva att stänga en bild genom att klicka på krysset i det övre högra hörnet - till skillnad mot att klicka i mitten av bilden...

 

[Edit 3] Inga större problem efter att ha testat lite mer, jag som missade lite av poängen med Prev och Next.
Bra jobbat IDG-Utveckling! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...