Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte logga in på mitt närverk


kalepe

Rekommendera Poster

Jag har gått över till Telia Mobilt bredband med USB-modem Huawei 3276 samt Dovado Pro router. Allting fungerar perfekt UTOM på en av mina datorer.

Samsung 10" med Windows starter.  Jag ser nätet, utmärkt styrka och när jag försöker ansluta jobbar datorn ett tag med uppgiften, sedan blixtsnabbt skymtar jag en info-ruta, som jag skulle tro är den om nätverksnyckeln, och därefter ino-ruta med  "Kan inte ansluta.....   Jag tror jag strulade till det första gången jag skrev in min nätverksnycket och kryssade för "Kom ihåg...." Det blev nog fel nyckel då.  Men varför får jag ingen ny fråga om nyckeln och kan jag på något sätt ta bort mitt gamla förslag?  Eller är det något annat?

Det var inget problem med datorn och mitt gamla nät och det fungerar som sagt på andra datorer.

 

Hälsning  Lennart

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Mikalel63 för ditt tips men det löste inte problemet. Beklagade mig för min granne och han hade lösningen.

Det var som jag misstänkte, nätverksnyckeln. Men problemet var ju, att finna den inskrivna felaktiga och ersätta den med den korrekta.

Lösning:  Markera det nät du skall in på men tryck inte på Anslut. Tryck i stället höger musknapp och välj  Egenskaper.  Radera bort nätverksnyckeln och skriv in den rätta.

 

Voila, nu fungerar allt som det skall.

 

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...