Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blackscreen och skumt ljud från headset


Proctic

Rekommendera Poster

Om du märker att det verkar fungera nu, så är det ett par saker kvar att göra, dels köra en stresstest och dels pga. om du följt mina steg ovan så kör nu dina minnen på 1333MHZ(?)  genom att du gjort en "Load BIOS Defaults".

Det första är då att köra Intel Linpack minnes-stresstest se inlägg #3 - även om du har en AMD så bör det fungera ändå.

Följ anvisningarna noga.

Tala om hur det går.

 

Därefter klocka upp minnena till 1600MHZ i BIOS och kör Linpack igen.

För att ha koll på dessa värden så kan du ladda hem gratis CPU-Z - kom ihåg att bocka ur ev. 3:e parts program som tex. toolbars etc.

 

CPU-Z > fliken memory

exempel nedan på mitt system: det står 800MHZ vilket skall dubblas dvs. mina minnen kör just nu på 1600MHZ

post-73434-0-43337400-1378551147.png

 

Fliken CPU visar frekvens, multipel samt bushastighet

Hos mig, är datorn just nu i Idle mode, processorn gör inte mycket när jag bara surfar på Eforum

post-73434-0-32474900-1378551425.png

 

Nu drar jag igång Linpack som direkt får processorn att hoppa upp

post-73434-0-16812600-1378551937_thumb.png

 

Du kan faktiskt ha detta lilla program också i bakgrunden under stresstest, för att se vilken hastighet processorn kör med - före och efter- men rör inte musen eller gör nåt annat, annars kraschar systemet eller det blir Error i minnestest-listan som kommer upp.
Det finns helt enkelt inte utrymme för nåt annat under minnes-stresstesten (som också stressar CPU), allt minne kommer att vara ockuperat.

 

Är det problem med minnena - så kommer detta troligen att visa sig.

 

Stäng helst av allt med skärmsläckare innan.

 

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, lanade i helgen och efter att ja klockade minnerna till 1600mhz och flashade bios så har den gått stabild i 26h med lol öppet hela tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...