Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag får upp 2 webbläsare när jag startar I.E.10


Snow

Rekommendera Poster

Jag förstår att bilderna finns för att visa principen :)

Fast just Wondershare skulle jag undvika se http://www.sevenforums.com/software/273702-advice-about-wondershare-1-click-pc-care.html särskilt inlägg 3.

 

Det har kanske blivit något problem med ägare till Favorit-mapparna du kopierat över. Då måste du leta reda på mappen Favoriter med Utforskaren eller Dator.

 

Det är mappen C:\Användare\<ditt anv.namn>\Favoriter. Kan du hitta den mappen?

 

Sedan följer du anvisningarna på sidan http://technet.microsoft.com/sv-se/library/cc753659.aspx och sätter dig själv som ny ägare samt (viktig) utför punkt 5.

 

Går det bra att följa ovanstående eller behöver du mer detaljer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Nu har jag gjort precis som det står i formuläret du länkar till men inte hjälpte det inte! Rutan med "Åtkomst nekad" kommer upp. Wondershare laddade jag aldrig ner!!

Jag döpte datorn till -"Familjens Dator" vid fabriksåterställningen nu vid namnändringen försökte jag ändra till mitt namn men det var inte giltigt jag har försökt med "Alla" och med "Administratör" men inget hjälper. Får kanske ändra namn på datorn först men hur gör jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prövat att lägga in länkar till Fältet Favoriter Detta funkar jag får upp adressen bakom Favoritstjärnan ovanför "Rutan Lägg till i Favoriter"  däremot funkar det inte med att lägga in adresser i mapparna som finns i Favoriter till höger om websidan. Se bifogad fil.

post-127175-0-86112000-1378403457.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Nu har jag gjort precis som det står i formuläret du länkar till men inte hjälpte det inte! Rutan med "Åtkomst nekad" kommer upp. Wondershare laddade jag aldrig ner!!

Jag döpte datorn till -"Familjens Dator" vid fabriksåterställningen nu vid namnändringen försökte jag ändra till mitt namn men det var inte giltigt jag har försökt med "Alla" och med "Administratör" men inget hjälper. Får kanske ändra namn på datorn först men hur gör jag detta?

Ägare ska inte sättas till datorns namn utan till det användarkonto som du är inloggad med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ägare ska inte sättas till datorns namn utan till det användarkonto som du är inloggad med.

Nu har jag ändrat namn på mitt användarkonto och jag vet inte hur många gånger jag försökt "Bli ägare" till filen Mina Favoriter.

Jag tror inte problemet ligger där utan problemet är att när jag flyttade mina mappar i "Fältet Favoriter" så har inte "Fältet Favoriter" följt med utan mapparna har lagts in i Fältet Favoriter som bildades på nytt när jag gjorde Fabriksåterställningen.För det funkar ju att lägga in länkar jag vill spara i "Fältet Favoriter" men inte i mapparna under "Fältet Favoriter". Utan då får jag flytta länken från "Fältet Favoriter" till den mapp jag vill spara länken i. "Fältet Favoriter" är en sak som mapparna  tydligen inte arbetar samman med hur jag ska göra för att få mapparna att samarbeta med "Fältet Favoriter" det är mitt problem. Måste jag göra om alltsammans -ta bort mapparna och sedan köra "Filöverföring"  så jag får rätt "Favoritfält"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du kan se så har jag två Favoriter Dels Mina Favoriter och sedan Favoriter där alla mapparna ligger.

Problemet är att jag inte kan "slå ihop" dessa båda.

Vet inte hur jag ska förfara för att det ska funka med att lägga in länkar jag vill spara utan att behöva flytta länken 2 gånger Först till "Mina Favoriter" Sedan från "Mina Favoriter" till den "Mapp" jag vill ha länken i.

Tidigare kunde jag "spara" i valfri mapp direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är ägare till mappen Favoriter och dess olika undermappar?

Är det ditt nuvarande användarkonto eller någon annan?

 

Du hade ingen mapp Favoriter ovanför ADRESSER i din tidigare bifogade bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det stämmer för den låg längre ner på listan så jag flyttade upp sedan har jag bytt namn på den till "Fältet Favoriter" och slog ihop dem med den andra mappen med samma namn Orsaken till detta var att när jag kollade mappen "Favoriter" såg jag att den innehöll alla mapparna jag flyttade från den externa hårddisken till den interna i samband med fabriksåterställningen. Jag kan ju lägga in en ny adress i "Fältet Favoriter" som denna fil visar men som det funkade innan att lägga in adressen direkt i den mapp jag vill ha adressen i det går inte utan det blir först att lägga in adressen i "Fältet favoriter2 sedan kan jag flytta adressen till den mapp jag vill ha den i.

post-127175-0-36611200-1378485187_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr Cecilia så hjälpte det inte med det rådet som länken angav.

Nu ger jag upp.

Jag tror att jag måste ta bort Favoriter och sedan lägga in dem igen för jag tror att jag gjort något misstag när jag lade in mapparna en och en jag skulle nog flyttat hela "Fältet Favoriter" på en gång. Det funkade ju när jag flyttade adresserna från den gamla HP dv5009 till denna HP dv7. Och likadant med min musik jag köpte en extra HD samt kabel och monterade in i datorn eftersom det var plats för 2 HD men den levererades bara med 1. Har lagt alla mina CD skivors musik på denna Disk (D:) och det gick bra att lägga in den sedan i WMP biblioteket enligt anvisningarna jag följde. Så nu ligger alla album i WMP i bokstavsordning inga problem för WMP att hitta (D:) :D

Eftersom detta funkade så måste det vara jag som klantade till det när jag lade in Favoriter! :wub:

Du ska ha ett stort Tack för din hjälp Skönt att det finns entusiaster som du! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...