Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pil med siffran ett i.


backatorparn

Rekommendera Poster

Kör w8 och har fått en pil med siffran ett i. Vet ej vad detta är och kan ej få bort denna. Ligger alltid överst oavsett vilket program som körs. Bifogat bild på detta.

Tacksam för hjälp.

etta i pil.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp svart skärm med en papperskorgsikon. Papperskorgen är inte tom. Det finns "papper" och något blått med en vit pil i. Så ser min papperskorg också ut (Windows 7).

 

Vad menar du med att din papperskorg alltid ligger överst oavsett vilket program som körs? Min papperskorg finns till vänster på skärmen näst överst (under genvägsikonen till antivirusprogrammet). Jag ser inget konstigt i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser en ikon på en papperskorg som det finns en eller flera filer  i, vad har du fär problem med denna?

Tittar man nere i högra hörnet så syns pilen med ettan i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu ser jag den. Det är symbolen för NumLock på en Lenovodator. Jag har inte hittat exakt hur man stänger av den i Windows 8 men skillnaden på hur man gör det  i Windows 7 kan väl inte vara så stor: Högerklick på Skrivbordet -> Skärmupplösning -> Avancerade inställningar -> resten kan du läsa här i näst sista inlägget:
http://forums.lenovo.com/t5/T400-T500-and-newer-T-series/NumLock-Icon-on-Screen/td-p/308782
 "1. Go to the panel to adjust resolution (right-click desktop, select "Screen resolution").
 2. Click "Advanced settings".
 3. Select "On Screen Display" tab in popup.  At the bottom, it shows options for both the CapsLock and NumLock options. Adjust both of these settings to "Show the indicator for a few seconds."  (Du ändrar alltså OSD-menyns inställning från "Visa alltid" till "Visa bara ett par sekunder" eller hur detta nu uttrycks på svenska.)
 4. Click OK."

 

Samma problem beskrivs i inlägg 3:
"The T510 CapsLock function has an obscure set of check boxes. The two choices are, I display the warning icon for a few seconds, or permanently. Then as the CapsLock key is toggle, the slash turns on and off. The other was for the built in Numeric keypad turned on and off by a Fn+NumLock/ScrLock F key. Another hidden checkbox turned off the optical drive when not in use. It took a lot of exploring to find these gizmos. They are layered way down in Lenovo Tools relating to power management.

The Caps Lock feature is stupid because that key on the T510 has a bright green LED that turns on when it is activated. The on-screen display makes no sense at all. (Finding those obscure toolbox power settings is not easy.  The most annoying one is the Caps Lock icon.  But, the on/off setting can be gotten used to. I still say it is a stupid feature because the Caps Lock key has its own, very bright LED when ON.)

This resolved the problem and it has never returned."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...